اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

حجاب و عفاف یکی از پیام‌های عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با تاکید بر لزوم توجه به مقوله حجاب و عفاف در جامعه گفت: یکی از پیام‌های مهم واقعه عاشورا، مسئله حجاب و عفاف است.

حجاب و عفاف یکی از پیام‌های عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اوصاف متقین در کلام امام علی (ع) اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه « تَراهُ قَریباً اَمَلُهُ، قَلیلاً زَلَلُهُ، خاشِعاً قَلْبُهُ، قانِعَةً نَفْسُهُ، مَنْزُوراً اَکْلُهُ، سَهْلاً اَمْرُهُ، حَریزاً دینُهُ، مَیِّتَةً شَهْوَتُهُ، مَکْظُوماً غَیْظُهُ.» یکی دیگر از اوصاف انسان‌های متقی را آرزوی کم و کوتاه و نیز لغزشش اندک اعلام می‌کند.
وی با بیان اینکه انسان متقی دلش فروتن، نفسش قانع، خوراکش اندک، زندگیش آسان و دینش محفوظ است، افزود: انسان متقی شهوتش مرده و خشمش فروخورده است و با خون خود از دین حفاظت می‌کند.
خطیب جمعه ابهر با تاکید بر لزوم توجه جدی همگان به میزان و نحوه مصرف غذا در بین آحاد جامعه خاطرنشان کرد: انسان متقی خوراکش اندک است چرا که پرخوری علاوه بر ایجاد زمینه برای مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها، حال عبادت و راز و نیاز با خدا را از نیز بین می‌برد.
وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: کسی که در خورد و خوراک خود میانه‌روی داشته باشد، سلامتی او افزون و فکرش به صلاح و درستی می‌گراید.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه انسان متقی از زندگی آسانی برخوردار است، بیان کرد: کسانی که زندگی را آسان بگیرند هم در زندگی شخصی و هم در روابط خود با سایر مردم راحت هستند.
وی با بیان اینکه شهوت انسان‌های متقی بر کنترل عقل و ایمانشان است، تصریح کرد: گاهی حفظ دین و انجام مسئولیت‌ها گاه سبب عکس‌العمل‌های ناروا از سوی جاهلان می‌شود که انسان‌های متقی بر نفس خود مسلط بوده و خشم خود را فرو می‌برند.
امام جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه نهضت عاشورا مکتب الهام‌بخش و عبرت‌آموز برای همه کسانی است که در پی زندگی آرمانی و الهی‌اند، گفت: عاشورا یک جرقه واقعه نیست بلکه یک جریان است‌.
وی افزود: این واقعه جریان ستیز دائم حق با باطل، ستیز دائم نور با ظلمت‌ است و در این میان نهضت عاشورایی حادثه دیروز نبوده بلکه حادثه عبرت آموز امروز و فرداهاست که بزرگداشت این حادثه فرصتی برای تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورائی محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به علل وقوع واقعه عاشورا اضافه کرد: کنار گذاشتن وصایای پیامبر اکرم‌(ص) یکی از این دلایل بود چرا که پس از پیامبر امامت و ولایت را خانه‌نشین کردند، جامعه یتیم شده و به ظلمت و تاریکی کشیده شد.
وی افزود: دراین عرصه خواص کوتاهی کرده و این خواص منحرف مردم عوام را منحرف کرده و فریب دادند.
خطیب جمعه ابهر رنگ باختن معنویت پس از پیامبر اعظم(ص)، افول غیرت دینی، کوتاهی خواص از انجام رسالت و نفوذ و حاکمیت نفاق پنهان را از دیگر دلایل وقوع واقعه عاشورا عنوان کرد و افزود: اگر مردم به سفارش پیامبر اکرم(ص) عمل کرده و همزمان به قرآن و عترت توجه می‌کردند دیگر این مصیبت‌ها پیش نمی‌آمد.
وی در ادامه بیداری اسلامی شکل گرفته در نقاط مختلف جهان را نشات گرفته از عاشورای امام حسین(ع)، ولایت و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و افزود: باید همگان شعار آزادگی اباعبدالله‌الحسین(ع) را سرمشق خود در زندگی قرار دهند، چرا که زیر بار طاغوت زندگی کردن عین ذلت است.
حجت‌‌الاسلام رحیمی با تاکید بر لزوم توجه هئیت‌امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی در نحوه عزاداری‌های ماه محرم و صفر بیان داشت: هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری باید از علامت‌ها و آهن‌های سرد و بی‌خاصیت دوری کرده و از مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و روضه‌خوانی‌هایی که با عزت اهل بیت (ع) منافات دارد پرهیز کنند.
وی افزود: مسئولان و هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی باید با هماهنگی، اتحاد و همدلی نسبت به فراهم سازی برای برگزاری مراسم‌های مناسب و پرشکوه‌ اقدام کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول