اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر چوئبده تاکید کرد:

تبیین ارزش‌های عاشورا توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندر چوئبده گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز باید در راستای تبیین ارزش‌های عاشورا به جامعه جوان امروز کوشا باشند.

تبیین ارزش‌های عاشورا توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه
حجت‌الاسلام مهدی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: امروز آنچه که دشمنان اسلام و نظام را به تفکر و مخاطره می‌اندازد حقانیت دین و دیانت ماست.
وی افزود: دشمنان اسلام و تشیع از هرگونه امور نظیر تجمع، روشنگری‌ها و مسائل آگاهی‌بخشی به مسلمانان در هراسند.
امام جمعه بندر چوئبده خاطرنشان کرد: برای مقابله با القای افکار شوم توسط رسانه‌های بیگانه و کانال‌های ماهواره‌ای ضدشیعی بهترین راه‌حل، تداوم و استقرار منبرهای بااصالت و مقتدر فکری ا‌ست.
وی اضافه کرد: منبریان، روحانیت وعاظ و خطبای متعهد باید با فراهم آوردن زمینه و مسیر صحیح در سخنرانی‌های خود نسل جوان را به سوی تاریخ ارزشمند محرم و کربلای حسینی سوق دهند.
محمدپور تصریح کرد: ارائه و ایراد شواهد و اسناد تاریخ مذهبی می‌تواند به خوبی نسل دیروز را به امروز پیوند داده و حاصل آن، فرهنگ زنجیره‌وار مقتدر دینی ـ اسلامی را پدید آورد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه منبریان باید همواره این اصل را در ماه محرم مدنظر قرار دهند ببیان شده است.
وی با اشاره به کتاب خصائص‌الحسینیه عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در این کتاب، بحث عزاداری برای امام حسین(ع) پیش از ولادت، بعد از ولادت و پس از شهادتش است که با استناد آن را روایت و توصیف کرده است.
محمدپور خاطرنشان کرد: بنا به نظر عده‌ای ناآگاه؛ اگر امام حسین(ع) می‌دانست که می‌خواهد شهید شود و به کربلا پا گذاشته پس این عمل وی خودکشی محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به این گفته ناخردانه بیان کرد: اگر امام قیام نمی‌کرد و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده نگه نمی‌داشت نیز توسط خائنان دین در همان کوفه به شهادت می‌رسید.
خطیب جمعه چوئبده افزود: امروز همه اماکن، دسته‌ها، هیئت‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌هایی که برای امام حسین(ع) و خاندان بزرگوارش سیاه می‌پوشند و عزاداری را به جا می‌آورند باید بدانند که هدف اصلی و نهایی امام ما از آن واقعه سرنوشت‌ساز تاریخی چه بوده است.
وی در پایان با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌های صوتی و تصویری در انتقال ارزش‌های کربلا به جامعه گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز باید بیش از پیش امام حسین(ع) و اهداف قیام وی را شناخته و در راستای تبیین این ارزش‌ها به جامعه جوان امروز کوشا باشند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول