اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انقلاب اسلامی نتیجه اشک‎های بابصیرت بر عاشوراست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیداری ملت ایران را نتیجه اشک‌های توام با معرفت آنان بر امام حسین(ع) دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقامت و پایداری آن نتیجه همین اشک‎های همراه با بصیرت و عبرت است.

انقلاب اسلامی نتیجه اشک‎های بابصیرت بر عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، در مصلی بزرگ امام‌خمینی این شهر، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، هدف از قیام امام حسین(ع) را قرار دادن قطار اسلام در ریل خود عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به این هدف والا، امام حسین هم در صورت موفقیت در عاشورا و هم شکست ظاهری به این هدف بلند و متعالی خود نائل می‌شدند.
وی ادامه داد: قرار گرفتن اسلام در ریل حرکتی خود البته نیازمند یک سلسله زنجیره به هم پیوسته‌ای از اتفاقات و حرکت‌ها بود که از مدینه و با حرکت امام حسین (ع) به سمت مکه آغاز شد.
به گفته امام جمعه شهرکرد ناتمام گذاشتن حج و تبدیل آن به عمره، حرکت به سمت کوفه و کربلا، همراهی اهل‌بیت، شهادت همه یاران از جمله علی‌اصغر، به اسارت بردن اهل بیت، حرکت کاروان اسرا و افشاگری‌های زینب و امام سجاد(ع) از جمله زنجیره‌های دیگر این حرکت به هم پیوسته است که نتیجه آن قرار گرفتن قطار اسلام در ریل اصلی خود است.
نکونام ادامه داد: این حرکت و قیام برای آن است که تا همیشه تاریخ بشریت بفهمد که راه نجات آنان از دست ستمگران، جباران و یزیدیان زیر بار ظلم و ستم نرفتن است.
وی بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های این واقعه تاکید و تصریح کرد: هر کس می‌خواهد حسینی باشد و حسینی کار کند، باید با مثل یزید بیعت نکند و زیر بار نفاق و ستمگری نرود که البته این کار بصیرت، استقامت و مقاومت می‌خواهد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیداری ملت ایران را نتیجه اشک‌های توام با معرفت آنان بر امام حسین(ع) دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقامت و پایداری آن نتیجه همین اشک‎های همراه با بصیرت و عبرت است.
وی افزود: نتیجه همین بصیرت و ولایت‌مداری است که حسین زمان در برابر مستکبران همچنان می‎خروشد و از حسینیه امام بر دشمنان سیلی زده و کمر دشمن از این سیلی‎ها روز بروز خم‌تر می‌شود.
امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 16 آذرماه روز دانشجو، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب و رهبری حکیمانه امام راحل و رهبری معظم انقلاب، یک جهت فکری درست و زیبا برای دانشجویان ترسیم شده و دانشجویان با قرار گرفتن در این جهت هر روز در عرصه علمی یک خلاقیت و نوآوری از خود بروز می‌دهند ضمن اینکه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز نقش‌آفرین هستند.
نکونام به اقدام اخیر دانشجویان در برابر توطئه‌ها و مکرهای انگلستان اشاره کرد و گفت: پس از مصوبه مجلس در راستای کاهش سطح روابط با پیر لعین و روباه صفت انگلیس، نخستین حرکت توسط دانشجویان رقم خورد و پس از آن استقبال دانشجویان از دیپلمات‌ها در فرودگاه نیز قابل تمجید و ستایش بود.
وی به پیام حرکت‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: پیام ما به دنیا این است که ما قطع رابطه با حیله‌گران و استعمارگران را جشن گرفته و اعلام می‌کنیم که هیچ نیازی به ارتباط با آنها نداریم.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: تجربه حیات 32 سال انقلاب اسلامی نشان داد که هر چه فشار و تحریم مستکبران بیشتر باشد ملت ایران مستقل‌تر و خودکفاتر می‌شود اگر چه آنها این حقیقت را نمی‌فهمند و از درک آن عاجزند.
وی افزود: برخی از کشورهای غربی در گذشته نیز اقدام به فراخوانی سفرای خود کردند ما یا حقارت و زبونی دوباره به تهران بازگشته و سفارت‌خانه‌های خود را گشودند.
نکونام تصریح کرد: استعمارگران این بار نیز به همچون گذشته چیزی عایدشان نمی‌شود و به جایی نخواهند رسید چرا که تکیه این کشور بر اسلام، معرفت اهل‌بیت و مکتب عاشوراست.
وی همچنین به روز 12 آذر روز جهانی معلولان اشاره و با اشاره به گستردگی جمعیت این قشر، گفت: رفع مسائل و مشکلات معلولان هم همت بیشتر دولت و هم مشارکت مردم را طلب می‌کند.
امام جمعه شهرکرد از خدمت به همنوعان نیازمند حمایت به عنوان یک وظیفه ارزشمند اخلاقی نام برد و افزود: خدمت باید توام با حفظ آقایی و کرامت محرومان و نیازمندان باشد که اگر جز این باشد به خیانت و ضربه زدن شبیه‌تر است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول