اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

جوامع بشری نیازمند پیام‌های عاشورا هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: نیاز امروز جوامع بشری به پیام‌های عاشورا فراوان بوده به ویژه جوانان باید این پیام‌ها را الگو قرار دهند.

جوامع بشری نیازمند پیام‌های عاشورا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد، اظهار کرد: هرچه زمان به پیش می‌رود قیام امام حسین (ع) و یارانش پررنگ‌تر از قبل می‌شود.
وی افزود: دانشمندان خارجی و غیرمسلمان درباره عاشورا سخنانی به میان آورده‌اند که از درک آنها بالاتر است مثلاً گاندی که کار بزرگی برای کشور خود انجام داد و توانست پیر استعمار یعنی انگلیس را از کشور خود براند و وقتی از او سؤال شد که چطور توانستی آنها را بیرون کنی، گفت؛ من از حسین‌بن‌علی درس‌های زیادی آموختم زیرا او درس آزادگی به من یاد داد.
خطیب جمعه زابل بیان کرد: قیام امام حسین(ع) در تمام جوامع بشری تأثیر خود را گذاشت و حسین(ع) درس فداکاری و جانبازی به همه آموخت.
طباطبایی عنوان کرد: نیاز جوامع بشری به پیام‌های عاشورا زیاد است به ویژه جوانان به پیام‌های عاشورا توجه کنند و آن را الگو و ادامه راه زندگی خود قرار دهند.
وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که سینه زن و عزادار حسینیم زیرا امام حسین (ع) متعلق به همه زمان‌هاست.
امام جمعه زابل گفت: اگر زینب (س) نبود قیام عاشورا اینگونه تأثیرگذار نبود بعد از عاشورا حضرت را به اسارت گرفتند و وقتی در مقابل همه قرار گرفت و از قیام برادرش سخن گفت، زنان آنجا و عده زیادی از آنها برای این ظلم در حق او اشک ریختند و وقتی به خانه‌هایشان بازگشتند، رخت سیاه بر تن کردند اینها زنان بزرگان دربار یزید بودند.
طباطبایی تصریح کرد: ما چطور می‌توانیم خود را سینه زن آن حضرت قرار دهیم وقتی که دلداده مال دنیا و... هستیم ما باید از امام حسین (ع) بخواهیم که ما در این ایام به راهی هدایت کند که خود و خدای او می‌خواست.
وی افزود: لزومی ندارد عزادار امام حسین (ع) در خانه او ماهواره باشد و به سخنان هیچ و پوچ دشمنان اسلام گوش فرا دهد، با این کار خیانت به اسلام می‌کند مگر امام حسین (ع) برای چه قیام کرد، برای اینکه دید اسلام به خطر افتاده است، لذا وقت آن رسیده که دیگر ماهواره را جمع و از خود و خانواده‌مان دور کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول