اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان:

تشریح فلسفه عاشورا از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان گفت: یکی از عوامل مهم در جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی فرهنگی به‌ویژه در مجالس عزاداری، تشریح فلسفه عاشوراست.

تشریح فلسفه عاشورا از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند
بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: مبلغان دینی به عنوان ترویج‌کنندگان فرهنگ عاشورا در جامعه رسالت سنگینی در این خصوص بر عهده دارند که باید با تشریح فلسفه قیام حسینی برای جوانان و سایر اقشار جامعه از ایجاد آسیب‌های احتمالی فرهنگی در اثر تبلیغات سوء رسانه‌های ضدشیعه جلوگیری کنند.
وی با تأکید بر اهمیت افزایش بینش افراد جامعه نسبت به اهداف قیام عاشورا گفت: مبلغان دینی باید با بهره‌گیری از تبلیغات مؤثر در راستای نشر و توسعه فرهنگ عاشورا و ارتقای سطح آگاهی و معرفت دینی نسل جوان بکوشند.
فرماندار هندیجان تصریح کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در روزهای ماه محرم بستری مناسب برای اشاعه فرهنگ عاشورایی در بین جوانان است که باید با بهره‌گیری از مبلغان آگاه و مطلع دینی که توانایی تبیین دقیق و صحیح فلسفه قیام عاشورا را دارند به این مجالس رونق داد.
فرج‌الهی ادامه داد: دشمنان همواره درصدد هستند تا با تحریف وقایع عاشورا مسیر این واقعه مهم تاریخی و دینی را مطابق با اهداف خود تغییر دهند و این کار را از طریق رسانه‌های مختلفی که در اختیار دارند از جمله سایت‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای انجام می‌دهند.
فرماندار هندیجان افزود: جنگ با رسانه یا همان جنگ نرم آثار بسیار مخرب‌تری از جنگ با تسلیحات نظامی را در پی دارد زیرا این نوع جنگ تفکر و بینش جوانان و نسل‌های آینده را نشانه رفته و با حمله به اعتقادات مذهبی آنان سعی در منحرف کردن آنها از مسیر دین و مذهب دارد.
فرج‌الهی در ادامه با تأکید بر وظیفه خطیر مداحان و سخنرانان در این زمینه اظهار داشت: از جمله وظایف مهم این افراد تبلیغ اهمیت نماز و امر به معروف و نهی از منکر است زیرا هدف امام‌ حسین(ع) از قیام همین دو امر مهم بودند و اگر ما بتوانیم به اهداف آن حضرت پایبند باشیم قادر خواهیم بود تا اهمیت قیام عاشورا را نیز درک کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، تصریح کرد: جامعه شیعه از اینکه احیا کننده فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشد به خود می‌بالد بنابراین باید همواره به فکر منافع این جامعه بوده و آیینه‌ای برای انتقال فرهنگ شیعه باشیم.
فرماندار هندیجان در پایان به پیامدهای بی‌توجهی به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: ما در یک کشور اسلامی شیعه زندگی می‌کنیم که هر چه داریم از برکات توسل و اعتقاد به اهل بیت و معصومین (ع) است بنابراین مهمترین وظیفه هر یک از ما این است که نقش یک مبلغ را در این مسیر ایفا کرده و تا آنجا که می‌توانیم در مقابل این توطئه‌های فرهنگی ایستادگی کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول