اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه قم:

مداحان با بیان مطالب انحرافی فلسفه عاشورا را تحریف نکنند

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) برای گریه کردن نیست، گفت: مداحان با بیان مطالب انحرافی فلسفه عاشورا را تحریف نکنند.

مداحان با بیان مطالب انحرافی فلسفه عاشورا را تحریف نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید ابوالفضل جمال‌الدینی ظهر امروز در هفتمین همایش سراسری شیرخوارگان حسینی در مسجد محدثین بابل ملقب به جمکران ثانی اظهار داشت: عبادت خداوند تنها جانماز آب کشیدن و گریه کردن برای امام حسین (ع) نیست بلکه باید پیرو سیر و سلوک امام حسین (ع) و ائمه معصومین باشیم.
وی با اشاره به وظایف مهم زنان در محیط خانواده افزود: امروزه خوشرویی، محبت به خانواده و تربیت فرزندان صالح بزرگ‌ترین عبادت زنان محسوب شده و زنان با پرورش فرزندان صالح به عنوان سرباز امام زمان (عج) وظیفه خلیفه الهی برعهده دارند.
جمال‌الدینی با بیان اینکه همه ائمه و معصومین پرورش یافتگان مکتب حضرت فاطمه الزهرا (س) هستند، تصریح کرد: اگر در واقعه کربلا شمر و عمر سعد به کودک شش ماهه امام حسین (ع) رحم نکرده و حضرت علی اصغر (ع) را به شهادت رساندند به خاطر این بوده در دامان مادری بدکار و بدسرشت پرورش یافته و بزرگ شدند.
وی به وظایف مهم مردان درباره زنان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه زنان گل خوشبو خانواده هستند مردان باید با احترام با همسران خود برخورد کرده چراکه طبق روایات کار کردن زنان در منزل عبادت محسوب می‌شود.
جمال‌الدینی به فلسفه مهم عاشورا اشاره و بیان داشت: برخی‌ها چنین تصور می‌کنند که برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) تنها برای گریه کردن است در حالی که امام حسین (ع) نیازی به گریه کردن ندارد و امام حسین (ع) تنها با هدف آدم کردن شمر و عمر سعد و یزید به کربلا رفت و نیازی به کمک کسی نداشت.
وی در پایان اذعان داشت: مداحان باید از بیان مسائل انحرافی در مداحی‌ها خوداری کنند و فلسفه عاشورا را آن طور که شایسته است برای مردم بازگو کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول