اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

248 معلول در ادارات دولتی اردبیل جذب شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: براساس قانون مصوب حق 3 درصدی اشتغال معلولان در ادارات و دستگاه‌های دولتی تعداد 248 نفر در استان جذب این مراکز دولتی شده‌اند.

248 معلول در ادارات دولتی اردبیل جذب شده‌اند
رویا احمدیان امروز و در آستانه روز جهانی معلولان در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 845 نفر از معلولان در استان اردبیل وارد عرصه کار و اشتغال شده‌اند و زمینه برای حضور و اشتغال سایر معلولان نیز به سرعت در حال فراهم شدن است.
وی اجرایی شدن ماده 6 قانون جامع حمایت از معلولان را یادآور شد و بیان داشت: فرزندان افراد معلول که دارای پدر و مادر ناتوان و علیل هستند از معافیت خدمت سربازی استفاده می‌کنند که در این زمینه مقررات و شرایط خاصی اعلام شده که با مراجعه به مراکز انتظامی می‌توانند اقدام کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد صدور کارت تردد برای خودروی معلولان از طریق راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: معلولانی که دارای خودرو هستند برای تردد و پارک کردن خودرو می‌توانند از کارت ویژه تردد معلولان استفاده کنند.
احمدیان در مورد بهسازی معابر و مناسب‌سازی فضاهای شهری نیز تصریح کرد:‌ با برگزاری جلسات مختلف با حضور معاونت عمرانی استانداری اردبیل کمیته‌ای در این زمینه شکل گرفته و با حمایت شهرداری، نظام‌مهندسی و نوسازی مدارس کار مناسب‌سازی فضاهای عمومی به سرعت در حال انجام است.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم‌گیری اعضای این کمیته مقرر شده است در تمام ساخت و ساز‌ها به ویژه ساخت و ساز اداری، مدارس و فضاهای عمومی مناسب‌سازی برای معلولان نیز در نظر گرفته شود که در این زمینه برخی معابر و خیابان‌ها نیز در شهر اردبیل در حال بهسازی و مناسب‌سازی است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یکی از مشکلات اساسی معلولان را در کنار اشتغال و مسکن بحث تردد آنها در سطح خیابان‌ها و معابر اعلام کرد و بیان داشت: گاه معابر ما به حدی برای تردد پیرمردان، سالخوردگان و حتی کودکان نامناسب است که در این فضاها دیگر جایی برای تردد سهل و راحت معلولان وجود ندارد.
احمدیان یادآور شد: در ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای معلولان سعی کردیم ما در توان خود مناسب‌سازی را مدنظر قرار داده و حداقل آسانسوری را برای رفت و آمد مناسب و آسان آنها در نظر بگیریم.
وی با اعلام اینکه 600 واحد مسکن به معلولان و مددجویان بهزیستی در سه سال گذشته تحویل داده شده است تصریح کرد: هم اکنون 935 واحد مسکن معلولان با حمایت اعتبارات دولتی و خیرین مسکن‌ساز در حال احداث است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به اجباری شدن طراحی آسانسور در واحدهای مسکونی ساخته شده برای معلولان و افراد کم توان اشاره کرد و افزود: بیش از 3 هزار تحت پوشش بهزیستی درخواست بهره‌مندی از امکانات مسکن داده بودند که ما قادر شدیم تنها به نیمی از اینها فضای خوب سکونت و سرپناه فراهم کنیم.
احمدیان از اختصاص 3 میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام مددجویان و معلولان بهزیستی خبر داد و گفت:‌ با کمترین رقم و کمک 8 میلیون تومانی برای هر واحد مسکن مددجویان و معلولان در محله وحدت اردبیل سعی شده است خانه‌ای مناسب برای آنها ساخته و در اختیارشان قرار گیرد که در این زمینه انتظار می‌رود معلولان و مددجویان نیز با پرداخت به موقع اقساط بانکی ما را در ادامه کار یاری کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول