اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

برگزاری همایش روز جهانی معلول در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از برگزاری گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور معلولان زیرپوشش بهزیستی این استان در 12 آذر جاری خبر داد.

برگزاری همایش روز جهانی معلول در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان در 12 آذر اظهار داشت: به همین مناسبت مراسم گرامیداشت روز معلولان با شعار «باهم برای دنیای بهتر» روز شنبه 12 آذر در سالن یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا ستاد استانی بزرگداشت روز جهانی معلولان با حضور شورای معاونان بهزیستی استان و نماینده تشکل‌های غیردولتی معلولان تشکیل شد.
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه 10 درصد جمعیت جهان دارای معلولیت هستند، افزود: یک چهارم جمعیت جهان به طور مستقیم درگیر پدیده معلولیت هستند که مراقبان و اعضای خانواده معلولان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مشارکت گروه‌های افراد دارای معلولیت در برنامه‌های توسعه موجب پیشرفت فزاینده در جامعه می‌شود، اذعان داشت: به همین منظور سازمان بهزیستی در نامه‌ای از تمام اداره‌ها و سازمان‌ها درخواست کرده تا با معرفی صحیح کارکنان معلول شاغل و انعکاس توانمندی‌ها و استعدادهای ارزنده آنها به نحو مطلوب مورد قدردانی قرار گیرند.
کوچکی‌نژاد به تقارن مراسم روز جهانی معلولان با ایام محرم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تقارن روز جهانی معلولان با ایام تاسوعا و عاشورا، مراسم روز 12 آذر به صورت نمادین با فضایی از بوی محرم برگزار می‌شود.
به گفته وی، در این روز 55 نفر از معلولان نمونه و زیرپوشش بهزیستی گیلان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
این مسئول، برطرف کردن موانع فیزیکی و مناسب‌سازی اماکن عمومی را یکی از عوامل مهم دسترسی آسان معلولان در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا سازمان بهزیستی اتمام مناسب‌سازی تمام اداره‌های بهزیستی را در برنامه امسال خود دارد و در سطح گیلان نیز مصوبات جلسات کمیته مناسب‌سازی استان را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد فضای عمومی گیلان مناسب‌سازی شده است، تصریح کرد: با توجه به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، رسیدن به شهرهای بدون مانع تا حدود زیادی نیاز به زمان دارد.
کوچکی‌نژاد با اشاره به وجود تعداد معلولان زیرپوشش بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: تعداد معلولان گیلان که در بانک اطلاعاتی استان ثبت شده‌اند، 30 هزار و 89 نفر هستند.
وی افزود: از این تعداد، 9 هزار و 957 نفر معلول جسمی حرکتی، یک‌هزار و 30 نفر سالمند، 456 نفر ضایعه نخاعی، سه‌هزار و 868 نفر ناشنوایی، 2 هزار و 226 نفر بینایی، 2 هزار و 80 نفر چند معلولیتی، 191 نفر صرع، 8 هزار و 714 نفر معلولیت ذهنی و 2 هزار و 366 نفر نیز بیمار روانی در گیلان هستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول