اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

بودجه‌های دولتی به سمت پیشگیری از معلولیت هدایت شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم با بیان اینکه پیشگیری موثرتر از درمان است، گفت: با تمرکز در ایجاد پایگاه‌های مشاوره ژنتیک باید بودجه‌های دولتی به سمت پیشگیری از معلولیت هدایت شود.

بودجه‌های دولتی به سمت پیشگیری از معلولیت هدایت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین که در حسینیه شهدا برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: عشق به اهل‌ بیت (ع) شور، دلدادگی و محبت نهفته در دل‌های مردم جهان به سالار شهیدان به وضوح در این ماه دیده می‌شود.
وی افزود: عشق به امام حسین (ع) در خون شیعیان عجین شده است و جامعه برای شناخت هرچه بیشتر واقعه عاشورا  گام برمی‌دارد.
استاندار قم انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورای حسینی دانست و بیان کرد: این انقلاب با رهبری یک روحانی برجسته و تکیه بر شعارهای ابا عبدالله الحسین به پیروزی رسید.
وی با اشاره به توطئه دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته تصریح کرد: آنچه تاکنون انقلاب اسلامی ایران را در برابر دشمنان حفظ کرده است، الگو گرفتن از فرهنگ انسان‌ساز عاشورای حسینی است.
موسی‌پور افزود: امروز اسلام در بستر عظیمی به عرصه ظهور می‌رسد و محرم نماد قدرت شیعیان در علم و عمل است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان بیان کرد: معلولیت جز تفکیک‌ناپذیر بشریت است و در هر هشت دقیقه یک معلول به جامعه معلولان اضافه می‌شود.
استاندار قم با بیان اینکه معلولیت عوامل مختلفی دارد، تصریح کرد: رعایت نکات مختلف بهداشتی و ژنتیکی مانع از تولد نوزادان معلول می‌شود اما تصادف و سوانح مختلف، معلولیت ایجاد می‌‌کند.
وی با بیان اینکه معلولیت یک نقص نیست، گفت: نقص جسمانی کمبود نیست اما ممکن است شخصی که از نظر جسمی در سلامت به سر می‌برد، در جامعه معلول باشد.
موسی‌پور با تکیه بر دیدگاه اسلام در رابطه با معلولین تصریح کرد: معلول واقعی از نگاه اسلام معلول رفتاری و فکری است.
وی با بیان اینکه انسان در برابر پیشگاه خدا مورد امتحان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مشکلات پیش روی انسان امتحاناتی است که ظرفیت وجود آنها را محک می‌زند.
استاندار قم معلولیت را برای افرادی که به این مشکل دچار هستند و افرادی که با آنان در ارتباط هستند، امتحانی بزرگ ذکر کرد و گفت: معلولیت افراد آزمایشی برای سنجش آنها و دستیابی به سیر و سلوک معنوی برای دیگران است.
وی اذعان کرد: انسان در طول عمر خود با موقعیت‌های مختلفی مواجه است اما آنچه حائز اهمیت است، نحوه برخورد با داشته‌ها و نداشته‌هاست.
موسی‌پور گفت: برای حل مشکل معلولان در جامعه گام‌های بلندی برداشته شده اما هنوز کاستی‌هایی در جامعه دیده می‌شود که برطرف کردن تمام آنها با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و به یاری خیرین نیاز دارد.
وی افزود: باید مشکل معلولین برای خیرین بیان شود تا آنان با همیاری دولت به برطرف کردن آن اقدام کنند.
استاندار قم تاکید کرد: باید بودجه‌های دولتی را به سمت و سوی پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی سوق داد تا شاهد معلولیت‌های مادرزادی در جامعه نباشیم.
وی بیان کرد: مشاوره‌های ژنتیکی برای جوانان هنگام ازدواج در برطرف کردن مسئله معلولیت‌های مادرزادی در جامعه بسیار موثر است.
موسی‌پور در پاسخ به خواسته معلولان مبنی بر تهیه امکانات و سالن ورزشی گفت: با توجه به اینکه فراهم کردن این شرایط در حال حاضر مقدور نیست، بودجه کلان نیاز دارد و سازمان بهزیستی باید شرایط حضور معلولان را در سالن‌های ورزشی موجود فراهم کند.
وی در پایان بر ورزش معلولان تاکید کرد و گفت: ورزش موجب توانمندی و پویایی این قشر از جامعه می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول