اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

16 هزار معلول در قزوین شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین از شناسایی 16 هزار و 413 نفر معلول در سطح این استان خبر داد.

16 هزار معلول در قزوین شناسایی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، راحله جاتن بعد از ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان 16 ماده دارد که اجرای بعضی مواد بر عهده معاونت توانبخشی است، ماده یک این قانون در خصوص تشخیص معلولیت افراد است که این افراد به بهزیستی شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و بعد از پرونده‌سازی می‌توانند خدمات دریافت کنند.
وی ادامه داد: ماده دو این قانون مربوط به مناسب‌سازی محیط زندگی افراد معلول شامل مناسب‌سازی خانه و محیط زندگی می‌شود که در خصوص محل سکونت، مددکاران بررسی کرده و اگر نیازی باشد پیگیری توسط مددکار شهرستان صورت می‌گیرد.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در خصوص محیط زندگی از جمله خیابان، ادارات، معابر و غیره کار باید با همکاری شهرداری‌ها انجام شود و در واقع بهزیستی ناظر بر عملکرد دیگر ارگان‌هاست و برای پیشبرد این اهداف نیازمند تقویت روابط بین‌بخشی هستیم.
وی عنوان کرد: در خصوص مناسب‌سازی وسایل نقلیه برای معلولان، یک سری اعتباراتی از سوی سازمان بهزیستی اختصاص می‌یابد که محدود است و افراد با مراجعه به مراکز مناسب‌سازی در این خصوص اقدام کرده و یا از شرکت خودروسازی، خودروی مناسب‌سازی شده را تحویل می‌گیرند که در سال گذشته 10 نفر برای مناسب‌سازی خودرو معرفی شدند.
جاتن اعلام کرد: در بحث مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری، پرسشنامه‌ای به همه ادارات ارسال شده که در خصوص وضعیت اداره به لحاظ مناسب‌سازی و میزان رفت و آمد معلولان است که 80 درصد ادارات پرسشنامه را تکمیل کرده و برای ما ارسال کردند و در قدم بعدی باید جلسه گذاشته و آموزش داده شود و با بررسی کارشناس مربوطه، نیازسنجی اعلام شده کنترل شود که اقدامی وسیع است.
وی با اشاره به آمار معلولان شناسایی شده در استان توضیح داد: 16 هزار و 413 نفر معلول در سطح استان قزوین شناسایی شده است که از این تعداد یک‌هزار و 213 نفر در شهرستان آبیک، 2 هزار و 198 نفر در شهرستان البرز، 2 هزار و 562 نفر در شهرستان بوئین‌زهرا، 2 هزار و 469 نفر در شهرستان تاکستان و 7 هزار و 962 نفر در قزوین هستند.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: از مجموع معلولان شناسایی شده 6 هزار و 343 نفر زن و 10 هزار و 61 نفر مرد هستند.
وی با اشاره به هزینه نیم‌بهای استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای معلولان تصریح کرد: ماده 4 قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر استفاده نیم‌بها از وسایل نقلیه عمومی است که افراد با اخذ معرفی نامه از بهزیستی شهرستان‌ها، می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.
جاتن در پایان یادآور شد: اعتبار  ابلاغی معاونت توانبخشی استان در سال جاری 3 میلیارد و 150 میلیون و 855 هزار ریال است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول