اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

افراد بدون مهارت در روستاها زیادند/ پرداخت 5 میلیون تومان وام اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در روستاها جمعیت زیادی از جوانان و مردم فاقد مهارت هستند، گفت: در این راستا آماده همکاری هستیم.

افراد بدون مهارت در روستاها زیادند/ پرداخت 5 میلیون تومان وام اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند صبح امروز در جمع دهیاران شهرستان بیرجند با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) از دهیاران خواست به عنوان پشتیبان اشتغال روستاها فنی و حرفه‌ای را در راستای اهداف سازمانی یاری کنند.
وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های جدید سازمان فنی و حرفه‌ای به دنبال روستا محوری و آموزش در روستاها بر اساس نیاز هر منطقه هستیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: در استان بعد از روی کار آمدن دولت نهم زیرساخت‌های خوبی در بحث فنی و حرفه‌ای فراهم شود و مراکزی ایجاد شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
خوشایند با بیان اینکه در روستاها جمعیت زیادی از جوانان و مردم فاقد مهارت هستند، گفت: در این راستا آماده همکاری هستیم تا بعد از آموزش اولیه افراد را وارد بازار کار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید هر روستا حداقل یک مهارت داشته باشد، افزود: در گذشته تسهیلاتی برای افراد داده می‌شود و به خاطر نبودن مهارت فرد گیرنده تسهیلات به بیکار بدهکار تبدیل می‌شد که در دوره جدید سیاست فنی و حرفه‌ای تغییر کرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای برنامه‌های جدید بحث استاد-شاگردی در کشور دنبال می‌شود و در این راستا انتظار ما از دهیاران این است که در روستاها فعالیت کرده تا افراد بیشتری در طرح شرکت کنند.
خوشایند اضافه کرد: در این طرح شاگرد به مدت یک سال در کنار استاد آموزش می‌بیند و در پایان گواهینامه به فرد داده می‌شود و می‌تواند وارد بازار کار و اشتغال شود.
وی از پرداخت 3 تا 5 میلیون تومان در مبحث مشاغل خانگی به کسانی که مهارتی دارند خبر داد و گفت: در حال حاضر در بیرجند سه مرکز و در خوسف یک مرکز فعال است و در دیگر شهرستان‌ها هم مراکز فنی و حرفه‌ای مشغول هستند که افراد می‌توانند آموزش ببینند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول