اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد خبر داد:

نظارت اکیپ‌های دامپزشکی بر کشتار روز عید قربان بروجرد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: اکیپ‌های دامپزشکی کشتار دام‌های قربانی‌های در بروجرد را نظارت می‌کنند.

نظارت اکیپ‌های دامپزشکی بر کشتار روز عید قربان بروجرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، نوری موسیوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در این رابطه چهار اکیپ ثابت و سیار بهداشتی و نظارتی بر نحوه کشتار و سلامت لاشه گوسفند‌های قربانی در روز عید قربان در سطح شهرستان فعالتی می‌کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: از این تعداد دو اکیپ ثابت در محل شبکه دامپزشکی و در کشتارگاه دام شهرستان و دو اکیپ سیار نیز با دو خودرو در میدان شهدا و میدان قیام مستقر می‌شوند.
وی افزود: همچنین دو ناظر شرعی در کشتارگاه دام و در کشتارگاه طیور این شهرستان بر نحوه ذبح دام نظارت می‌کنند.
موسیوند گفت: افرادی که در منزل اقدام به کشتار دام قربانی می‌کنند، برای نظارت بازرسین دامپزشکی بر صحت و سلامت گوشت قربانی خود می‌توانند، با شماره 3530505 تماس بگیرند تا اکیپ‌های سیار نظارتی و بهداشتی خود را به محل قربانی برسانند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: همراهی و همکاری مردم بر نحوه کشتار دام‌ها به صورت بهداشتی و سالم همکاران ما را در امر نظارت یاری می‌دهد.
موسیوند با اشاره به اینکه مطابق قانون در ایام عید سعید قربان، کشتار دام خارج از کشتارگاه و توسط مردم آزاد است، گفت: شبکه دامپزشکی با اکیپ‌های بهداشتی و نظارتی ثابت و سیار خود به منظور رعایت بهداشت در نحوه کشتار این دام‌ها نظارت دارد.
وی افزود: مردم نیز چنانچه با مواردی که نشان دهنده وجود مشکلات بهداشتی و آلودگی در لاشه‌های دام‌های قربانی شده است، مواجه شدند، موارد را برای نظارت به دامپزشکی شهرستان معرفی کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: به تمام شهروندان توصیه می‌شود، دام‌های قربانی خود را از میادین دام تهیه کنند واز خرید دام از فروشندگان ناشناس و دوره گرد که ممکن است، دام‌های غیر سالم را عرضه کنند خودداری کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول