اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه هرمزگان:

دفاع مقدس الگوی غزه و لبنان است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: این حرکت عظیم دوران دفاع مقدس بود که مردم غزه را بر آن داشت تا در برابر این جنگ نابرابر مقاومت و جوانان حزب‌الله لبنان نیز در جنگ 23 روزه ایستادگی کنند.

دفاع مقدس الگوی غزه و لبنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان سردار محمد مارانی شامگاه پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای سرجاز شهرستان جیرفت اظهار داشت: حرکت انقلابی مردم ایران برگرفته از مکتب اعتقادی‌ و دینی امام حسین (ع) است.
وی افزود: امام حسین (ع) با حرکت خود مردم دنیا را نسبت به آزادی، آزادمنشی و انسانیت آگاه کرد و در مقابله با یک حکومت فاسق و فاجر درس آزادگی را به همه دنیا آموخت.
مارانی تصریح کرد: ایشان این حرکت عظیم را برای عبرت تمام جوامع انسانی مسلمان و غیرمسلمان انجام داد تا از این نهضت درس آزادگی بگیرند.
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) درباره محرم و نهضت عاشورا که فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، ابراز داشت: آنچه موجب شد محرم، محرم شود و سرزمین کربلا تقدس پیدا کند، حرکت عظیم امام حسین (ع) در روز عاشورا بود.
مارانی بیان داشت: قطعا روش و منش حضرت اباعبدالله (ع) به عنوان یک الگو در فکر و قلب هر شیعه قرار دارد.
وی عنوان کرد: رزمندگان ما نیز در دوران دفاع مقدس از حرکت انقلابی و اعتقادی وی در مبارزه با ظلم و ستم الگو گرفتند.
مارانی خاطرنشان کرد: رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از حضرت اباعبدالله (ع) در برخورد با اسرای عراقی همانند ایشان در مواجهه با سپاه دشمن عمل می‌کردند.
وی اذعان داشت: این یک فرهنگ انقلابی و معنوی شیعی برگرفته از فرهنگ عاشورا است.
مارانی گفت: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند از بهترین یاران امام راحل بودند و اغراق نیست که بگوییم، اگر این رزمندگان حماسه‌آفرین در دوران امام حسین (ع) بودند، امروز شیعه در اقلیت نبود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام سجاد (ع) استان هرمزگان اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی و با سلاح اندک در برابر تسلیحات نظامی پیشرفته و سلاح‌های مخرب شیمیایی دشمن مقاومت و ایستادگی کردند.
وی افزود: در عملیات‌های والفجر 8 و 10، عراق به اندازه‌ای از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده بود که خود جرأت پیش‌روی در آن مناطق را نداشت.
مارانی تصریح کرد: کسانی که امروز از حقوق بشر دم می‌زنند و ایران را محکوم به حمایت از تروریسم می‌کنند، دیروز همکار و حامی عراق در این جنایات بودند.
وی ابراز داشت: افسران عراقی در خاطراتی که از دوران جنگ نوشته‌اند به این مسئله اذعان داشتند که در تأمین امکانات نظامی و تمام زمینه‌های آموزشی و طراحی به آن‌ها از طریق این کشورها کمک بسیاری شده است.
مارانی بیان داشت: آنچه که سبب شد، رزمندگان ما در این جنگ نابرابر پیروز میدان شوند، بعد ایمانی و اعتقادی آن‌ها بود.
وی عنوان کرد: در تمام لحظات سخت دوران دفاع مقدس، این ذکر «یا زهرا (س)» و «یا ابوالفضل (ع)» رزمندگان و توسل به ائمه اطهار (ع) بود که آن‌ها را راسخ می کرد تا با ایمان و تقوا عملیات را انجام دهند.
مارانی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های «بدر و خیبر» گذشتن از دشمن کار بسیار سختی بود، اما معنویت و توکل بر خداوند راه‌گشای رزمندگان شد.
وی اذعان داشت: جرأت و جسارتی که جوانان حزب‌الله لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی پیدا کردند، الگو گرفته از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود که به این خود باوری رسیدند، می‌توانند در مقابل لشکر پنجم دنیا ایستادگی کنند.
مارانی گفت: این حرکت عظیم دوران دفاع مقدس بود که مردم غزه را بر آن داشت تا در برابر این جنگ نابرابر مقاومت و جوانان حزب‌الله لبنان نیز در جنگ 23 روزه ایستادگی کنند.
وی این دو حرکت بزرگ را نتیجه بیداری امروز جهان اسلام دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «اتفاق‌هایی که امروز در امریکا و اروپا رخ می‌دهد، الگوگیری از کشورهای مسلمان لیبی، مصر، تونس و ... است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار داشت: بیداری امروز کشورهای مسلمان الگو گرفته از حماس و حزب‌الله لبنان است که آن‌ها نیز رزمندگان دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار داده‌اند.
وی افزود: اگر امروز دشمن ما را تروریسم می‌نامد و در زمینه انرژی هسته‌ای محکوم می‌کند به دلیل وحشتی است که از ما دارد، اما ما از آن‌ها هیچ واهمه‌ای نداریم، همان‌گونه که توانستیم این 33 سال را با همه مشکلات و تحریم‌ها با اقتدار و پیشرفت روزافزون پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول