اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره شهدای محله شریف‌آباد اردکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره 31 شهید محله شریف‌آباد اردکان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان در مدرسه راهنمایی سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

یادواره شهدای محله شریف‌آباد اردکان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه اردکان عصر سه‌شنبه در یادواره 31 شهید محله شریف‌آباد اردکان ضمن گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر، هدف شهدای جنگ تحمیلی و شهدای کربلا را مشترک دانست و اظهار داشت: رزمندگان اسلام قبل از حضور در جبهه به حضور امام می رسیدند و از رهبر بزرگ انقلاب می‌خواستند برای شهادت آنها دعا کند.
امام جمعه اردکان با بیان اینکه در طول مدت جنگ، بیش از 550 هزار دانش‌آموز بسیجی به جبهه عزیمت کردند، خاطرنشان کرد: از میان آنان بیشتر از 36 هزار دانش‌آموز شهید شده و 2 هزار و 853 نفر جانباز و مجروح و 2 هزار و 433 نفر آزاده تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند.
وی حاصل کارکرد بسیج را روییدن و سبز شدن فرهنگ و تفکر بسیجی دانست و تصریح کرد: فرهنگ بسیج فرهنگی است که تمام کشورهای دنیا آرزوی برخورداری از آن را داشته و دارند.
حسینی با بیان اینکه نمادهای فرهنگی تفکر بسیج بسیار مقدس است گفت: شعاع تاثیر نمادهایی مثل چفیه، سجاده، مهر جبهه، یادداشت‌ها و دیگر وسایل رزمندگان بسیجی در همان زمان جنگ تحمیلی نیز به پشت جبهه انتقال پیدا کرد و مردم با اشتیاق آن را پذیرفتند و با افتخار از آن استفاده کردند.
وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس مردم کوچه و بازار و حتی زنان با تاسی از چنین نمادی، فرهنگ بسیجی را ابراز و اظهار می‌کردند.
حسینی، فرهنگ بسیجی را فراتر از مرزهای ایران اسلامی دانست و بیان داشت: دامنه این فرهنگ اصیل و غنی که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است، حتی به ممالک اسلامی و ملل محروم و تحت ستم نیز کشیده شده است.
وی اظهار داشت: پیشانی بندها و سربندهای سرخ، سبز و سفید با شعارهای الهی از پیشانی شهدای عزیز و رزمندگان غیور ما به پرواز درآمده و بر فراز آسمان‌های قلب و روح جوانان لبنانی، فلسطینی، مصری و دیگر رزمندگان مسلمان به گردش درآمده است.
سنخرانی حجت الاسلام علی داودی و اهدا جوایز به دانش‌آموزان بسیجی فعال از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
یادواره 31 شهید محله شریف‌آباد با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، نماینده ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان در مدرسه راهنمایی سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول