اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 700 بسیجی صورت گرفت؛

برگزاری یادواره شهدای دولت و اصناف دیواندره

خبرگزاری فارس: با حضور 700 نفر از کارکنان ادارات و بسیجیان شهرستان دیواندره، یادواره شهدای دولت و اصناف این شهرستان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای دولت و اصناف دیواندره
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرمانده سپاه دیواندره پیش از ظهر امروز در این مراسم که در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تداوم راه شهدا و تبعیت از منویات عالمانه مقام معظم رهبری از ضروریات کنونی جامعه است و باید مورد توجه همه اقشار مردم قرار گیرد.
حبیب عیسی‌زاده افزود: تعالی و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی در گرو تأسی از آموزه‌های دینی، تبعیت از ولایت فقیه و نهادینه کردن فرهنگ بسیج در عرصه‌های مختلف است.
وی ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون زحمات و از خود گذشتگی‌های شهیدان است.
فرمانده سپاه دیواندره به جایگاه و مقام والای شهدا و پاداش ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: خون شهدا ضامن ادامه و حیات هر ملتی است و ما باید علاوه بر پاسداشت آن قدردان خانواده‌های معظم شهدا نیز باشیم زیرا آنها یادگاران شهدا هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام هفته بسیج به دلاور مردان بسیجی و خانواده‌های معظم شهدا، اظهارداشت: شهدا با خلق حماسه‌های ماندگار و جاودانه مایه افتخار و عزت ما شده و به ملت ایران حیات دوباره اعطا کردند.
محمد سلیمانی گفت: شهدا با ایثار، شجاعت، وفاداری و ایمان واقعی خویش، تمام فضایل و خصایصی را که دین مبین اسلام همواره بر آن تاکید کرده، به معنای کامل به نمایش گذاشتند.
به گفته مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، مظهر اقتدار، سربلندی و شکوه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند.
سلیمانی ترویج و اشاعه روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در میان افراد جامعه را ضروری دانست و  افزود: در راستای شناساندن و زنده نگهداشتن یاد، خاطره و اهداف شهدا در استان توسط نهادهای مختلف اقدامات صورت گرفته و کتاب‌هایی چاپ شده که این مهم نشان از در حال حرکت بودن این روند در استان است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان به‌منظور آشنا کردن هرچه بیشتر آنان با تفکر و روحیات شجاع و ایثارگرانه شهدا و نهادینه کردن این تفکر و روحیه در نسل جدید را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: معرفی شهدا با توجه به توطئه‌های دشمن در جنگ نرم می‌تواند جامعه ما را در مقابله با تهدیدات دشمنان بیمه کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان افزود: استان کردستان میعادگاه شهدای گرانقدر انصار و مهاجر بوده و در این میان نیز دستگاه‌های دولتی و اصناف شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند.
سلیمانی در ادامه به جایگاه و نقش ارزشی بسیج اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) در سال 1357 در فرمانی تاریخی دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی را برای حمایت از آرمان‌های انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن را صادر کردند.
به گفته وی در طول این سال‌ها بسیج با حضور در هر میدانی که کشور به ان نیاز داشته توانسته در راستای اقتدار نظام و حفظ ارزش‌های الهی آن گام بردارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از بسیجیان به عنوان حافظان اصلی ارزش‌های اسلام و انقلاب نام برد و افزود: بسیج با حضور آگاهانه خود در عرصه‌های مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگر خنثی کرده است.
در پایان مراسم ضمن تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، یاد و خاطره شهیدان احسان باقری و بهزاد همتی از بخشداران شهید این شهرستان، سید حمید محمدی شهردار شهید دیواندره و یوسف نادانی رئیس آموزش و پرورش دیواندره که در سال‌های دهه 60 به دست ضد انقلاب به مقام شامخ شهادت نائل آمدند، گرامی داشته شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول