اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نظرآباد:

تبیین پیام عاشورا مهمترین وظیفه روحانیون است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نظرآباد بر ضرورت تبیین پیام عاشورا توسط روحانیون تأکید کرد.

تبیین پیام عاشورا مهمترین وظیفه روحانیون است
 به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، حجت‌الاسلام علی اکبر وثوقی ظهر امروز در همایش ائمه جماعات این شهرستان اظهار داشت: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است که پیام قیام عاشورا را برای مردم بازگو کرده و تبیین این پیام یکی از مهمترین وظایف روحانیون می‌باشد.
وی ادامه داد: برگزاری آیین‌های مختلف سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) باید در راستای زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و انتقال پیام آن به نسل امروز و نسل‌های آینده باشد.
امام جمعه نظرآباد تأکید کرد: روسای هیئت‌های مذهبی باید برنامه‌های فرهنگی خود را در این ماه به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برده و از خرافه گویی بپرهیزند که این امر مهمترین عامل در کج‌روی‌های اخلاقی است.
وثوقی گفت: قیام عاشورا و نهضت امام حسین دارای پیام‌های بی‌شماری است که لازم است روحانیون آن پیام‌ها را به مردم انتقال دهند تا مردم بیش از گذشته با تأسی از این پیام‌ها راه امام حسین را ادامه داده و راه و روش این امام بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود اعتقادات مذهبی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داده‌اند لذا ما وظیفه داریم که در برابر این هجمه بزرگ ایستادگی کرده و جوانان و نوجوانان را از برنامه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان آگاه نماییم.
امام جمعه نظرآباد گفت: البته هوشیاری و آگاهی نوجوانان و جوانان امروز بارها و بارها برای ما اثبات شده است و آنان دست دشمنان را خوانده‌اند و بر توطئه‌های آنان آگاهی دارند.
وثوقی خاطرنشان کرد: حادثه عاشورای سال گذشته که عده‌ای خائن و از خدا بی‌خبر در روز عاشورا دست و پایکوبی کردند یکی از توطئه‌های شوم دشمنان بود که با هوشیاری  جوانان مومن و خداپرست و مسئولان آگاه خنثی شد.
وی افزود: ما باید از قیام عاشورا درس‌های بزرگ را یاد گرفته و آن را در زندگی خود پیدا کنیم و آن را به نسل‌های آینده نیز انتقال دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول