اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف یزد خبر داد:

برپایی 15 نمایشگاه بصیرت عاشورایی در امامزادگان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برپایی 15 نمایشگاه بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص استان یزد در ایام محرم خبر داد.

برپایی 15 نمایشگاه بصیرت عاشورایی در امامزادگان یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی ظهر امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار داشت: نظیر این نمایشگاه در 15 امامزاده شاخص استان یزد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها اهداف حرکت عظیم واقعه عاشورا بیان می‌شود، ادامه داد: ترویج فرهنگ ارزشی وقف همچنین آشناسازی مردم به ویژه نسل جوان با قیام عاشورا در زمینه‌های مختلف از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها به شمار می‌رود.
حاتمی با تاکید بر لزوم بصیرت‌بخشی مراسم‌ها و هیئت‌های مذهبی و عزاداری بیان کرد: تحقق راستین این امر بر ماندگاری این قیام عظیم در بین آحاد مردم جامعه بیش از بیش می‌افزاید که البته نمایشگاه بصیرت عاشورایی این مهم را در نظر دارد.
وی با بیان اینکه روشنگری اهداف قیام امام حسین (ع) موجب ترویج نهضت حسینی می‌شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه علاوه بر 15 امامزاده شاخص در چندین مسجد و مجتمع آموزشی استان یزد نیز برپا شده است که مردم دارالعباده استان یزد استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه‌ها داشته‌اند.
حاتمی تلاش در راستای بصیرت‌افزایی و خرافه‌زدایی از مراسم‌های مذهبی به ویژه عزاداری امام حسین(ع) را یک وظیفه مهم دانست و تصریح کرد: برای تحقق‌بخشی به این مهم، 20 مبلّغ به امامزادگان و بقاع متبرکه استان در دهه اول ماه محرم اعزام شده‌اند.
وی افزود: این نمایشگاه در ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با30 پوستر با موضوعات عاشورا و بصیرت با عناوین عرفان حسینی و عرفان‌های کاذب، عاشورا و تصفیه، روح‌القمر منیر کربلا، حر و کربلا، خطبه جانسوز، ساقی حسین است و پیوندهای عاشورا و انتظار به نمایش گذاشته شده است.
حاتمی همچنین با اشاره به مجموعه‌های دیگر نمایشگاهی گفت: زینب شیر زن کربلا، احکام عزاداری از امام و رهبری، قصه کربلا و عاشورا، اسلام امامت و اسلام خلافت، هجرت آغاز جهاد، غفلت یا تغافل، امام پناه امت و مناظره عقل و عشق از موضوعات دیگر پوسترهایی است که در امامزاده‌های شاخص استان یزد در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول