اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلبه هندی:

عزاداری عاشورا هنرنمایی معنوی شیعیان است

خبرگزاری فارس: طلبه هندی گفت: عزاداری عاشورا هنرنمایی معنوی شیعیان است که باید به شیوه‌های جدید به جهانیان ابلاغ شود.س

عزاداری عاشورا هنرنمایی معنوی شیعیان است
بشیر احمدبوتو امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا مهم‌ترین هدف حضور وی در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان محسوب می‌شود.
وی تعامل و ابلاغ شیوه‌های عزاداری در کشور هند و کشمیر را از اهداف حضور در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان برشمرد و افزود: نشان دادن موجودیت شیعیان هند و کشمیر به هم‌کیشان خود در کشور ایران از جمله استان زنجان از دیگر اهداف وی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای اسلامی با جنگ نرم مواجه هستند، خاطرنشان کرد: باید با شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی عقیده و باور خود را به جهانیان نشان دهیم.
طلبه هندی با تاکید بر اینکه جهان به طرف هالیوود می‌رود، ادامه داد: این امر موجب تضعیف معنویت در جوامع شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر مردم از عدم ابلاغ و اطلاع‌رسانی در زمینه معنویت و دین سخن می‌گویند، اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و دین اسلام در سطح جهان کوتاهی می‌شود.
احمدبوتو تصریح کرد: پژوهش در زمینه فرهنگ عاشورا، تاسیس رشته‌های عاشورایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ... شیوه‌های ترویج فرهنگ عاشورا در سطح جهان محسوب می‌شود.
وی در پایان به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) و یارانش از نظر فکری و عقیدتی در مقابل یزیدیان پیروز شدند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول