اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه محرم‌الحرام انجام شد؛

برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در قروه

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ عاشورائیان در شهرستان قروه به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در قروه
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امام جمعه شهرستان همدان صبح امروز در این همایش یک‌روزه که در کانون فرهنگی بسیج قروه برگزار شد، با اشاره به بیداری اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی به عنوان یک بیانیه در برابر مستکبران جهانی ارائه شده است و این موضوع می‌تواند بستری مناسب برای اسلام‌گرایی مستضعفان جهان باشد.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: بیداری اسلامی سرنگونی سردمداران را به همراه داشته و موجب برقراری عدالت اجتماعی و اقامه قسط و عدل در جامعه، وجود انگیزه در تبلیغ اسلام و انقلاب، همدلی مردم و خودباوری شده است.
وی با بیان اینکه همه مردم مسلمان جامعه ما باید با وحدت و همدلی هرچه بیشتر در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در برابر ظلم ایستادگی کرد و حرکت‌های ارزشمند ایشان موجب پیروزی خون بر شمشیر شد.
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) مظهر وصف برجسته انبیای الهی است از این ‌رو پیامبر اکرم (ص) وی را مصباح و چراغ فروزان هدایت معرفی کرده است.
امام جمعه شهرستان همدان یادآور شد: مهم‌ترین حادثه در حیات سومین اختر ولایت جانبازی، فداکاری و شهادت وی و فرزندان و یاران عزیزش در دشت کربلاست.
آیت‌الله محمدی بیان کرد: این حادثه عقل‌ها را تکان داد و تمام حادثه‌ها را در برابر خود به دست فراموشی سپرد و خود پیوسته در صفحات تاریخ باقی و پایدار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه نیز در این همایش افزود: امسال نیز چراغ هدایت حسینی و عاشورا بر زندگی بشریت تابید و قلب و روح شهرها و روستاها را تحت تاثیر قرار داد تا بر اساس وظیفه الهی و معنوی انسان، روحانیون و طلاب و مسئولان هیئت‌های مذهبی از فرصت الهی ماه محرم بهره‌مند شوند و فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی خود را در شهرها و روستاها آغاز کنند.
حجت‌الاسلام علی رستمی در ادامه با تشریح فعالیت‌های ایام محرم اعلام کرد: اقامه نماز جماعت، اقامه عزای سالار شهیدان و قیام حسینی، تبلیغ و نشر معارف اسلامی و برگزاری جلسات دعا از برنامه‌های مهم روحانیون و مسئولان مذهبی این شهرستان است.
وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و هیئت امنا های مساجد با یاری روحانیون  امسال نیز در تقویت دینداری و امید بخشی و تحکیم عدالت و تجدید حیات دینی جامعه باید کوشا باشند.
وی همچنین به انتخاب مداحان در مراسم عزاداری آقا امام حسین (ع) و ایجاد شور در میان مردم اشاره کرد و گفت: مداحان نقش مهمی در مراسم مذهبی به ویژه اشعاری که از مضامین آزادیخواهی و سلحشوری برخوردار باشد، دارند و تاثیر مثبتی بر آحاد امت مسلمان می‌گذارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول