اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

زیارت عاشورا خط انحراف را هدف قرار داده است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه در گچساران با تأکید بر کارساز بودن و اثرات سازنده زیارت عاشورا در خشکاندن ریشه انحرافات، گفت: این زیارت خط انحراف افراد را هدف قرار داده است.

زیارت عاشورا خط انحراف را هدف قرار داده است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رسول رضاپور صبح امروز در مراسم قرائت زیارت عاشورا و برگزاری عزاداری به مناسبت ماه محرم که با حضور رؤسای ادارات و نهادها در هلال‌احمر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: درباره زیارت حضرت سیدالشهدا روایات فراوانى وجود دارد که تدبر و تأمل در این روایات لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه متون زیارتى از نظر محتوا و جهت‏دهى از حساسیت ویژه برخوردار هستند، ابراز داشت: زیارت نوعى اعلام موضع و مشخص کردن خط فکرى بوده و آثار سازنده‌ای دارد.
رضاپور افزود: زیارت عاشورا آثار سازنده و مهم فردى و اجتماعى داشته و به سبب بیان مواضع فکرى و عقیدتى شیعیان از اهمیت زیادی برخوردار است.
این استاد حوزه و دانشگاه هدف قرار دادن خط انحراف را از مهم‌ترین ویژگی‌های زیارت عاشورا عنوان کرد و گفت: ایجاد پیوند معنوى با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان و پیدایش و تقویت روحیه ظلم‌ستیزى در زائر از جمله ویژگی‌های زیارت عاشورا است.
رضاپور دورى ‌جستن از خط انحراف، الهام ‌گرفتن، درس ‌آموختن و الگو قرار دادن اسوه‏هاى هدایت، ترویج روحیه شهادت‏ طلبى و ایثار و فداکارى در راه خدا و نیز احیاى مکتب، راه و هدف خاندان عصمت را از دیگر ویژگی‌های این زیارت برشمرد.
وی تصریح کرد: تاریخ اسلام پر از حوادثی است که در گذر زمان اتفاق افتاده و بسیاری از آن‌ها به مرور زمان کهنه و متروک و به فراموشی سپرده شده است.
رضاپور با اشاره به ماندگاری واقعه و پیام عاشورا برای جهانیان ابراز داشت: واقعه کربلا و نهضت مقدس امام حسین (ع) نه تنها به مرور زمان و گذشت دوران فراموش و از صفحه تاریخ محو نشده، بلکه با گذشت زمان بر عظمت آن حادثه و اهمیت آن افزوده شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمان احساس مسئولیت در برابر دین الهی و سرنوشت امت اسلامی است.
رضاپور افزود: مردم جامعه اسلامی باید در مقابل هر اقدامی که عزت و سعادت امت را به خطر می‌اندازد واکنش مناسب نشان دهند تا نااهلان زمینه نفوذ پیدا نکنند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حیات هر جامعه به رشد معنویات و ارزش‌های والای انسانی آن بستگی داشته و در جامعه اسلامی مردم نسبت به اجرای احکام دینی و نظارت عمومی بر شیوه اداره جامعه حساسیت بیشتری دارند.
رضاپور تصریح کرد: در بررسی و تحلیل عوامل و انگیزه‌های قیام کربلا به‌منظور دستیابی به مهم‌ترین علت و انگیزه، امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان بنیادی‌ترین انگیزه و شاخص‌ترین آن قرار دارد.
وی اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر توسط همه مردم و مسئولان را مهم و ضروری عنوان کرد و عمل به این فریضه را سبب سعادت و پیشرفت جامعه اسلامی دانست.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول