اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

عاشورا یک دانشگاه بزرگ ابدی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: عاشورا یک روز نیست بلکه یک دانشگاه بزرگ ابدی است.

عاشورا یک دانشگاه بزرگ ابدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره و شورای بسیج شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: عاشورا یک دانشگاه بزرگ ابدی است.
وی تصریح کرد: عاشورا یک روز نیست؛ بلکه به ازل و ابد وصل است و از حضرت آدم آغاز شده و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت.
امام جمعه سمنان بیان داشت: به همین دلیل است که ما عقیده داریم حضرت سید‏الشهدا (ع) در روز قیامت تاثیرگذار است.
شاهچراغی افزود: همه درس‏هایی که در دانشگاه وجود دارد، امام حسین (ع) در روز عاشورا آنها را عملی کرد و محرم به دانش‏پژوهان پیام می‏دهد و مهم‏ترین درسی که می‏دهد، پیام نهضت و جهاد است.
وی اضافه کرد: ما هر چه در این روز می‏بینیم، زیباست و به همین دلیل حضرت زینب (س) در جواب ابن‏زیاد که به او گفت چگونه دیدی کار خدا با برادرت حسین (ع) را؟ گفت: «هرچه دیدم زیبایی بود» و درس عاشورا برای ما در حال حاضر دو جمله درس عبادت و درس خدمت است.
شاهچراغی افزود: امام حسین (ع) درس اولش بندگی حضرت حق و درس دومش هم خدمت به بندگان خداست و آن طور که آمده زمانی که عصر تاسوعا که توسط ابن‏زیاد فرمان حمله داده شد، امام حسین (ع) مهلت خواست.
امام جمعه سمنان گفت: امام حسین (ع) بیان کردند خدا می‏داند که من نماز را دوست دارم، قرآن خواندن و استغفار را دوست دارم و خواست که یک شب مهلت بدهند تا دعا و مناجات کنند و این درس عاشوراست و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.
شاهچراغی افزود: هر ارگانی که خدمتی انجام می‏دهد همه باید هم عابد و هم خادم باشند و این‏ها همه درس‏های عاشوراست.
وی تصریح کرد: شما کارتان گازرسانی و گرم‏ کردن خانه‏های مردم است و اگر گاز قطع شود یا مشکلی پیش بیاید، به سرعت آن را وصل می‏کنید و ما امروز به رضایت مردم احترام می‏گذاریم.
امام جمعه سمنان بیان داشت: این عوامل دستگاه‏ها هستند که مردم را راضی نگه می‏دارند و ما و شما که با مردم سر و کار داریم، باید مردم را راضی نگه داریم و تلاشی که می‏کنیم باید برای رضای خدا باشد.
وی افزود: باید بدانید که اگر مردم راضی بودند، خدا راضی است و اگر مردم راضی نباشند، خدا هم راضی نیست.
شاهچراغی خطاب به حاضران افزود: امروز همه چیز مردم این عناصر سه‏گانه یعنی برق، آب و گاز است و مردم محروم از این نعمت‏های الهی در فشار هستند و شما نیز همانند همیشه سعی کنید برای روستاهای فاقد گاز قدمی بردارید تا خدا از شما بیشتر راضی باشد.
امام جمعه سمنان افزود: شما خدماتی در حد توانتان داشته‏اید و امیدواریم همانطور که استان سمنان در همه موارد جلودار است، در گازرسانی نیز جلودار باشد.
شاهچراغی بیان داشت: مردم استان سمنان و کارخانه‏داران هم باید در موعد خود گازبها را پرداخت کنند و کسی که وضعش خوب است، باید حقوق دولت را تادیه کند.
وی بیان داشت: مردم استان سمنان نیز مردم ولایت‏مداری هستند و به توصیه‏های مسئولان گوش خواهند داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول