اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان:

ارتقای مهارت‌های شغلی از اهداف نظام آموزشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ارتقاء مهارت‌های شغلی در راستای افزایش بهره‌وری از اهداف نظام آموزشی است.

ارتقای مهارت‌های شغلی از اهداف نظام آموزشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهانتیغی امروز در نشست خبری در زاهدان در زمینه عملکرد این اداره کل در برگزاری آزمون‌هایی که همزمان با سراسر کشور در بخش مهارت‌های فنی انجام شده اظهار داشت: بیستم آبان ماه امسال آزمونی به صورت هماهنگ و در سطح ملی برگزار شد که مخصوص افرادی بود که دارای تجارب مهارتی بودند و تمایل به ارزیابی خود در سطح علمی داشتند.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان نیز در 30 رشته و 130 حرفه، شرکت کننده در آزمون داشتیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی سئوالات آزمون به صورت هماهنگ طرح شده بود و 23 حرفه به طور کاملاً ملی برایشان سوال طرح شد.
جهانتیغی گفت: یک هزار و 600 نفر شرکت کننده اولیه آزمون بودند که از این تعداد هزار و 166 نفر در آزمون شرکت کردند.
وی بیان کرد: نتایج آزمون در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه الکترونیکی اعلام و حدود 25 درصد با موفقیت به مرحله بعدی راه یافتند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: آزمون ادواری بعدی این سازمان در بهمن ماه امسال خواهد بود که از طریق رسانه‌ها به اطلاع شرکت کننده‌ها می‌رسد.
جهانتیغی اضافه کرد: بیشترین درصد قبولی مربوط به شهرستان کنارک بود زیرا تعداد شرکت کننده‌ها بسیار کم یعنی حدود 13 نفر بودند که پنج نفر در آزمون قبول شدند، در زاهدان 375 نفر شرکت کننده داشت که 31 درصد قبولی داشتیم حدود 115 نفر و در زهک و سراوان هم 27 درصد قبولی داشتند.
وی گفت: در حال حاضر سازمان فنی و حرفه‌ای مشغول برگزاری آزمون عملی برای افرادی است که این دوره‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تغییر در ساختار نظام مهارتی کشور به عنوان یک نیاز ضروری مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت و با تلاش مسئولان در سطح ملی و پیگیری مستمر آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری هیئت دولت به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی و در اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه، تمام وظایف مورد انتظار در ماده 21 خلاصه شده است.
جهانتیغی بیان داشت: نظام آموزش و فناوری شامل آموزش‌هایی است که با هدف ارتقاء اشتغال و دانش کار و فناوری و به روز کردن مهارت‌های شغلی و افزایش بهره‌وری در تمامی سطوح تحصیلی، مهارتی و فناوری می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این نظام جامعیت و سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، گسترش، نظارت و پشتیبانی در تمام سطوح تحصیلی اعم از آموزش‌های رسمی، تکمیلی بین سطوح مختلف است به گونه‌ای که نیازهای نیروی انسانی را برطرف سازد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصل دیگر نظام آموزشی، انعطاف و پویایی لازم متناسب با مقتضیات حوزه‌های شغلی، شرایط محیطی، استعداد، علایق و فناوری و نیز در نظر گرفتن استعدادهای حال و آینده است.
جهانتیغی گفت: یکی از تکالیفی که در سال 90 بر دوش سازمان فنی و حرفه‌ای گذاشته شده، ایجاد رشته‌های علمی، کاربردی در تعدادی از مراکز فنی و حرفه‌ای کشور است که خوشبختانه سیستان و بلوچستان در سه مرکز فنی و حرفه‌ای خود نسبت به جذب دانشجو در هفت رشته در شهرهای زابل، مرکز شماره دو زاهدان و مرکز چابهار اقدام کرده است.
وی افزود: در چابهار پذیرش دانشجو به صورت کامل وجود داشته و در زابل هم رشته‌های اتومکانیک و جوش راه‌اندازی شد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در زاهدان حدود 10 روز است که فعالیت انجام شده اما هنوز افتتاحیه نداشته‌ایم تا به صورت کامل راه‌اندازی شود.
جهانتیغی به بحث مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 4 هزار و 100 نفر متقاضی تسهیلات در مشاغل خانگی داشته‌ایم و در مشاغل مختلف و بر اساس سهمیه داده شده حدود 2 هزار و 400 نفر را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم که در مرحله دریافت وام قرار دارند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول