اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

ایجاد 880 فرصت شغلی در بشرویه

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: از ابتدای سال تاکنون 880 فرصت شغلی در شهرستان بشرویه ایجاد شده است.

ایجاد 880 فرصت شغلی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بشرویه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت در سفرهای استانی و به ویژه دور چهارم سفرها به خراسان جنوبی ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی بود.
وی میزان تعهد ایجاد اشتغال در این شهرستان را یک‌هزار و 107 فرصت شغلی اعلام کرد که از اول سال جاری تاکنون توسط دستگاه‌های متولی بیش از 880 فرصت شغلی ایجاد شده که در صورت آزادسازی اعتبارات تسهیلاتی بانکی تا قبل از پایان سال 90 مابقی تعهد باقی مانده نیز انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان بشرویه از مسئولان بانک‌ها در سطح استان و شهرستان هم خواست در واگذاری تسهیلات مشاغل خانگی و دفع مشکل ضامن وام‌گیرندگان با نهادهای متولی به ویژه کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی همکاری بیشتری کنند.
پورسلطانی همچنین با توجه به نزولات جوی و رحمت الهی هم گفت: از اول مهرماه سال جاری تاکنون میزان بارندگی‌ها به 8.4 میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار خوب بوده که امید است با ادامه برکات الهی فرصت‌های بهتری برای اشتغال در بخش کشاورزی به وجود آید.
وی از صندوق مهر امام رضا (ع) با 395 درصد و بهزیستی با 371 درصد رشد ایجاد فرصت‌های شغلی نسبت به سهمیه تعهد شده به ترتیب 133 فرصت به جای 34 فرصت تعهد شده و 25 فرصت به جای  هفت فرصت تعهد شده به عنوان دستگاه‌های برتر شهرستان تاکنون یاد کرد که بیشتر از سهمیه تعهد شده شغل ایجاد کردند.
فرماندار بشرویه از دیگر دستگاه‌های متولی ایجاد اشتغال هم خواست تا در فرصت باقی‌مانده هرچه سریع‌تر نسبت به تعهدات خود عمل کنند.
دبیر کارگروه‌های اشتغال شهرستان‌های بشرویه و فردوس نیز طی گزارشی اعلام کرد با آزادسازی مجدد بند (واو) ماده 80 در برنامه قانون چهارم توسعه، دولت برای کارفرمایانی که ایجاد اشتغال می‌کنند به صورت پلکانی تا پنج سال از پرداخت سهم کارفرما به میزان 20 درصد بیمه تامین اجتماعی تا 10 درصد می‌توانند در برنامه توسعه پنجم هم از این مزایا استفاده کنند.
علی سروری همچنین در مورد ساماندهی مشاغل خانگی نیز گفت: با اجرای این طرح هر خانه را می‌توان به یک کارگاه تولیدی و اقتصادی تبدیل کرد و متقاضیان این طرح می‌توانند برای تعریف 214 مورد شغل خانگی در سامانه مربوطه ثبت‌نام و از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را بکنند.
وی یادآور شد: شایسته است مدیران بانک‌ها در آزادسازی تسهیلات همت بیشتری کرده تا مشکل بیکاری در سطح شهر و روستاها برطرف شود.
دبیر کارگروه اشتغال شهرستان‌های بشرویه و فردوس از ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی در مورد معوق ماندن تسهیلات واحدهای تولیدی و کارآفرینی خبر داد و گفت: کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی که در باز پرداخت تسهیلات خود به بانک‌ها مشکل دارند می‌توانند برای یک تا پنج مرتبه تسهیلات دریافتی را تجدید و معوق کنند.
وی افزود: سرمایه‌گذارانی هم که بخواهند در طرح بزرگ تولیدی مشارکت کنند خواهند توانست از مزایای صندوق منابع ملی دولت تسهیلات دریافت کنند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول