اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فعالیت 11 واحد گلخانه‌ گل‌‌های زینتی؛

45 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

خبرگزاری فارس: معاون مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با فعالیت 11 واحد گلخانه‌ گل‌‌های زینتی در این استان 45 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

45 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد
حسین برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 50 هزار متر مربع سطح زیر کشت گلخانه زینتی در استان است که به طور متوسط 110 شاخه گل رز در هر مترمربع تولید می‌شود.
وی تعداد گلخانه‌های گل‌های زینتی این استان را 11 واحد گلخانه برشمرد و گفت: از هر سالن گلخانه گل زینتی به‌طور متوسط 350 تا 400 هزار شاخه گل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
برزگر با بیان اینکه گل رز در 15 رنگ در گلخانه‎های این استان کشت می‎شود، گفت: این میزان تولید در هر هکتار جزء استاندارهای بالای تولید گل زینتی است.
معاون مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اختلاف ارتفاع از سطح دریا سبب شده تا غنچه انواع گل‌های تولیدی در استان درشت‌تر، طول ساقه بلندتر و عطر و اسانس بهتری داشته ن.
وی اشتغال در بخش تولید گل گلخانه‌ای در این استان را به‌صرفه دانست و گفت: شیوه‌های نوین کشت گلخانه زیر سازه‌های مدرن سبب صرفه‎جویی اقتصادی تولید گل رز در این استان شده است.
برزگر خاطرنشان کرد: گلخانه‌های فعال در این استان زمینه اشتغال 45 نفر را به ‎صورت مستقیم در این استان فراهم کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این استان مستعد پرورش گل است، افزود: وجود منابع آبی مستعد از جمله وجود 11 درصد منابع آبی کشور و سرچشمه رودخانه‌های بزرگ کارون و زاینده‌رود در استان، قرار گرفتن در ارتفاع بیش از 2 هزار متر از سطح دریا، روزهای بلند و هوای مطلوب کوهستانی از استعدادهای طبیعی چهارمحال و بختیاری برای پرورش گل‌های زینتی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول