اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع مداحان کرمان:

اخلاص در عمل از ضروریات مداحی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع مداحان استان کرمان گفت: از ویژگی‌های یک مداح شایسته، اخلاص در عمل است، یعنی برای خدا مجلس‌داری کند و به فکر کسب درآمد، موقعیت، شهرت و جایگاه اجتماعی نباشد.

اخلاص در عمل از ضروریات مداحی است
مهدی صدفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان نقش مداحان و ذاکران اهل ‌بیت (ع) را در برگزاری مراسم و تعظیم شعائر مذهبی بسیار تأثیرگذار و محوری دانست و اظهار داشت: در بیان این جایگاه امام صادق (ع) می‌فرمایند «خدا را سپاس که در میان مردم کسانی هستند که به سوی ما می‌آیند و بر ما وارد می‌شوند و ما را در مدح و مرثیه می‌گویند».
وی بیان کرد: مطالب و اشعاری که مداحان در مناسبت‌های مختلف با صدای زیبا و آهنگ مناسب بیان می‌کنند در بسیاری موارد اثربخش‌تر از گفتار و سخنرانی است.
صدفی بیان کرد: تأثیرگذاری و اثربخشی مداحی زمانی است که شرایط و ویژگی‌های خاص خود را رعایت کند در غیر اینصورت نه تنها تأثیرگذار نیست، بلکه مضر نیز است.
وی تصریح کرد: مجالس مذهبی و دینی باید علاوه بر ترویج فرهنگ اهل ‌بیت (ع) مکانی برای کسب معارف دینی و الهی باشد و همراه با ایجاد شور و احساس نیاز به بعد معرفتی و شناخت سیره و رفتار اهل ‌بیت (ع) بپردازد.
صدفی بیان داشت: در مراسم و مجالس عزاداری به ویژه هیئت‌های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل ‌بیت (ع) باید به گسترش رفتار و اخلاق حسنه از جمله رعایت تقوی الهی، انس با خداوند و قرآن، عبادت، خیرخواهی، امید، هم‌دلی و تعاون، اخوت و برادری، گذشت، صبر و بردباری، استقامت و پایداری در راه حق‌طلبی و آزادیخواهی بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مداحان و ذاکران باید مخاطبان و مستمعان خود را از اخلاق بد، ناامیدی، بدخواهی برای یکدیگر، بخل و حسد و تنگ‌نظری و سایر سیئات اخلاقی که آفات جامعه امروزی است، پرهیز دهند. 
این مداح پیشکسوت بیان داشت: از ویژگی‌های یک مداح شایسته، اخلاص در عمل است، یعنی برای خدا مجلس‌داری کند و به فکر کسب درآمد، موقعیت، شهرت و جایگاه اجتماعی نباشد. 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: کسی که برای رضای خداوند متعال حرکت و تلاش کند، بدون شک همه این خواسته‌ها محقق می‌شود، باید از این نعمت خداوندی یعنی مداحی و ذاکری اهل ‌بیت (ع) به خوبی استفاده کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول