اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پیرغلام همدانی تأکید کرد:

لزوم آموزش مداحی و اصول ارزشی نهضت کربلا در مدارس

خبرگزاری فارس: یک پیرغلام همدانی بر لزوم آموزش مداحی و اصول ارزشی نهضت کربلا در مدارس تأکید کرد.

لزوم آموزش مداحی و اصول ارزشی نهضت کربلا در مدارس
اسماعیل شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه حدود 60 سال از عمر خویش را در راه خدمت به مکتب عاشورا صرف کرده است، اظهار کرد: افرادی که در این حیطه فعال هستند و با عنوان پیشکسوت مطرح می‌شوند در راستای توجه به آیین تکریم در اسلام شایسته تقدیر هستند.
وی اضافه کرد: توجه به قیام عاشورا و بیان این واقعه بزرگ تاریخ اسلام در جامعه کنونی از جمله راه‌های ماندگاری آن است که بر این اساس محافل مداحی و روضه اهل بیت (ع) بهترین کانال‌های انتقال ارزش‌ها محسوب می‌شوند.
این پیرغلام همدانی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در همدان گفت: این برنامه در همدان، همایشی عالی و بی‌نظیر بود چراکه به واقع در راستای تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های قیام اباعبدالله (ع) گام برداشته است.
وی با اشاره به بین‌المللی شدن نهمین اجلاس پیرغلامان در همدان نیز این موضوع را به فال نیک گرفت و عنوان کرد: این اقدام ارزشمند در راستای موج بیداری اسلامی صورت پذیرفته که همچنان نیز باید استمرار داشته باشد.
شیرمحمدی ادامه داد: بین‌المللی شدن آیین و مراسم مهمی چون تجلیل از پیرغلامان حسینی سبب جهانی شدن موج بیداری اسلامی شده و در کشورهای اسلامی و حتی اروپایی نیز  اثرگذار خواهد شد.
وی در ارتباط با لزوم خرافه‌زدایی از اشعار مداحی و روضه اهل بیت (ع) نیز اظهار کرد: بر امر خرافه‌زدایی این عرصه مهم و ولایی باید فرهنگ‌سازی درست و مشخصی صورت گیرد.
این پیرغلام همدانی بیان کرد: مداحانی که سواد زیادی ندارند باید آموزش ببینند تا با علم و دانش به امر انتقال اهداف و ارزش‌های ولایی اسلام اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در امر خرافه‌زدایی از مفاهیم عاشورا و نهضت کربلا باید از پایه کار شود تا این مهم در مراتب بالاتر نیز تصحیح و اصلاح شود که این موضوع نیازمند فرهنگسازی است.
شیرمحمدی با تأکید بر لزوم آموزش مداحی و اصول ارزشی نهضت کربلا در مدارس خاطرنشان کرد: اینکه این مهم از آموزشگاه‌ها و دبیرستان‌ها آموزش داده شود در آینده به نفع جامعه اسلامی و شیعی خواهد شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول