اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کانون مداحان و شاعران مذهبی فارس:

شاخصه اصلی مداحی ادب و اخلاص است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کانون مداحان و شاعران مذهبی استان فارس گفت: رویکرد اصلی مداحان اهل بیت (ع)، ادب و اخلاص در تمام ابعاد اجتماعی و فرهنگی و مذهبی است.

شاخصه اصلی مداحی ادب و اخلاص است
علی حسین زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اخلاقی گام‌های مؤثری برداشت تا شاهد جامعه‌ای عاری از هرگونه فساد اخلاقی و اجتماعی باشیم.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: آفت حسادت بدترین مورد در عرصۀ مداحی است، چرا که به نمایش گذاشتن قابلیت‌های حنجره باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اخلاقی باشد.
وی خاطرنشان کرد: آفت حسادت بدترین نمونه در عرصه مداحی است،چرا که حسادت، بخل، خودبرتربینی تمامیت‌خواهی و عشق به تریبون و میکروفون ما را از پای در می‌آورد.
وی تصریح کرد: مداحان اهل بیت (ع) باید ممدوح خود را شناخته و ارزش کار را بدانند چرا که آنان با دل‌های مردمی سر و کار دارند که ذوب در فرهنگ عاشورایی هستند.
این مداح پیش‌کسوت با انتقاد از شاگردی نکردن برخی از مداحان جوان گفت: بلندپروازی خوب است اما افراط قابل قبول نیست و باید در محضر بزرگان این عرصه شاگردی کرد و از مجالس کوچک شروع و همچنین ابتدا مستمع خوبی باشند.
مدیرعامل خانه مداحان و شاعران مذهبی فارس اضافه کرد: مداحان باید مصائب سیدالشهدا (ع) را در گدازهای دل خودشان تحویل مردم داده چرا که تا زمانی این عشق آتشین از دل زبانه نکشد نفس‌ها سوز پیدا نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه مداحان نباید به دنبال به نمایش گذاشتن حنجره خود باشند، گفت: مداحان باید تفکر و اندیشه ناب عاشورایی را احیا و در راستای ترویج فرهنگ اسلامی قرار دهند.
حیسن زاده افزود: مداحان فریب فروش لوحه‌های فشرده و به به‌ها، چه‌چه‌های، بلندگوهای مدرن، جمعیت بسیار و تشویق را نخورند چراکه آن زمان این مقام را به ارزانی فروخته‌ایم.
مدیرعامل مجمع مداحان شیراز تصریح کرد: مداحان برخی محبان اهل بیت (ع) را با اشعار خود از مرز جنون گذرانده که این به معنای خسران است.
وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها آرزو می‌کنند که روزه‌خوانِ قبل از برنامۀ خود را خراب کنند و همچنین از گریه مستمعان نیز خشمگین می‌شوند که این تفکر در راستای آرزوی دشمنان امام حسین (ع) و شیطان است.
حسین زاده گفت: داشتن ادبیات فارسی و عربی و استفاده از متون اسلامی و احادیث از مهم‌ترین مسائل مداحی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول