اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی آموزشگاه‎‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت گرفت؛

ارائه 1.4 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از ارائه بیش از یک میلیون و 489 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان به متقاضیان خبر داد.

ارائه 1.4 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی ظهر امروز در نشست با مدیران آموزشگاه‌های آزاد این استان، اظهار داشت: از مجموع آموزش‎های ارائه شده بیش از یک میلیون و 42 هزار و 573 نفر ساعت ویژه خواهران و 446 هزار و 817 نفر ساعت ویژه برادران اجرا شده است.
وی افزود: به‌منظور ارتقای مهارت مدیران و مربیان این آموزشگاه‌ها نیز دوره‌های مدیریت و روش‌های نوین تدریس پیش بینی و اجرا شده است.
سعیدی با بیان اینکه بخش خصوصی نقشی بیبدیل در توسعه آموزش‌های مهارتی در جامعه را داراست، افزود: در حال حاضر 155 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‎ای فعال در بیش از 120 حرفه آموزشی در عرصه مهارت آموزی به متقاضیان فعال است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه به لزوم نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های آزاد در راستای رتبه بندی آموزشگاه‎ها تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 410 مورد بازرسی از آموزشگاه‌‎های مهارتی فعال در سطح این استان انجام شده است.
وی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل از ابتدای سال‌جاری تاکنون، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 26 پروانه تاسیس، 27 موافقتنامه اصولی، 83 کارت مربیگری و 33 ابلاغ مدیریت در این اداره صادر شده است.
سعیدی در ادامه با اشاره به طرح بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای این استان، با بیان اینکه این طرح در تمامی شهرستان‌های استان اجرا شد، گفت: ظرفیت بالای تجهیزاتی، وجود کارگاه‌‎های مجهز به دستگاه‏های نوین هر حرفه، دانش فنی به روز اساتید مجموعه فنی و حرفه‌‎ای استان را در راستای پوشش نیازهای مهارتی عموم جامعه در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به خوبی یاری کرده است.
وی همچنین از تصویب آیین نامه نظام ملی مهارت و فناوری توسط هیئت وزیران خبر داد و گفت: این آیین نامه با استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای ماده 21 قانون برنامه پنج‌ساله توسعه، در 22 ماده به تصویب رسیده است.
سعیدی انعطاف و پویایی این آیین نامه در حوزه‌های مختلف شغلی و شرایط محیطی را از جمله مزایای تصویب آن برشمرد و گفت: پویایی این آیین نامه در تدوین طرح آمایش سرزمین و انطباق با علایق و استعداد متقاضیان از دیگر این مزایا محسوب می‎شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول