اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد:

عاشورا سرمشقی تاریخی برای ملل جهان است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: نهضت عاشورا برای مردم الگو و سرمشق تاریخی است.

عاشورا سرمشقی تاریخی برای ملل جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد قلمکاریان بعدازظهر امروز در نشست با روسای انجمن‌های دانشجویی این دانشگاه، اظهار داشت: دانشجویان باید در طول مدت ایفای وظیفه زمینه‌‎سازی مناسبی برای رشد و توسعه مطلوب دانشگاه، استان و سرانجام کشور را فراهم کنید تا بتوانیم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری فتح کنیم.
وی بر اصل عدالت در اجرای فعالیت‌ها از سوی انجمن‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: التزام به اجرای عدالت باید از همین‌جا در ذهن و روان دانشجویان شکل بگیرد.
قلمکاریان در ادامه با گرامیداشت دهه محرم الحرام، با بیان اینکه نهضت کربلا و فرهنگ عاشورا هیچ‌وقت فراموش شدنی نیست، افزود: این فرهنگ غنی و ارزشی در روح اسلام حیات تازه‌ای دمید و تا روزگار باقی بماند نهضت عاشورا برای مردم الگو و سرمشق تاریخی است.
سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورا در بین نسل جوان تأکید کرد و گفت: برهمین اساس لازم است تا نظارت‌های جامع بر مراسم‌های عزاداری صورت پذیرد تا نوحه اجرا شده منطبق بر معارف اسلامی باشد.
وی آسیب‌شناسی مراسم‌های عزای امام حسین(ع) را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به تحریف‌های انجام شده در عزاداری‌ها بویژه در استفاده از آلات موسیقی همانند طبل، باید امروزه جای خود را با شیوه‌های عزاداری سنتی عوض کند.
قلمکاریان در ادامه احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین انگیزه امام حسین (ع) از قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده سلامت جامعه است و رعایت آن آحاد اجتماع را در برابر هرگونه گناه و آلودگی حفظ می‌کند.
وی تصریح کرد: برهمین اساس می‌توان از نهضت کربلا برای خنثی کردن فرهنگ گمراه کننده و مبتذل غربی که می‌خواهد به ریشه اسلام تیشه بزند، استفاده کرد.
در حال حاضر 21 انجمن دانشجویی در دانشگاه پیام نور شهرکرد فعال است.
انتهای پیام /ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول