اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

برپایی مجالس عزاداری محرم مایه بقای دین است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقای دین، حفظ وحدت در جامعه و تحکیم بنیه اعتقادی متکی به مجالس عزاداری محرم و عاشوراست.

برپایی مجالس عزاداری محرم مایه بقای دین است
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: محرم بهترین فرصت برای تبیین منزلت جایگاه دین و دستاوردهای ایمان و بیان احکام شریعت در جامعه است و اگر این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم ظرفیت گسترده‌ای برای استفاده و بهره‌وری به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه محرم فصل تقویت بنیه معنوی است، گفت: همه شیفتگان خاندان عصمت و طهارت روزشماری و لحظه‌شماری می‌کنند تا از فرصت محرم بهترین بهره‌‌وری را داشته باشند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: کارشناسان امور مذهبی، برگزارکنندگان مجالس و محافل اهل بیت(ع) به ویژه هیئت امنای مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و خیمه‌های عزاداری باید با سنجش ظرفیت جمعیت و انتخاب زمان مناسب از خطبایی دعوت کنند که از درجه علمی لازم برخوردار باشند.
وی ادامه داد: وقتی واعظی بر منبر سخن می‌گوید مردم وی را به عنوان بلندگوی اسلام می‌شناسند و اگر بدون مطالعه و توجه به غنای محتوای گفتاریش عمل کند یا در مداحی‌ها از اشعار ضعیف، بی‌سند و مقاتل متروک استفاده کند یا بی‌توجه به بزرگان مطالبی را نقل کند، مجلس و محفلی بی‌خاصیت دارد.
رضوی‌مهر تاکید کرد: باید همه ابعاد عاشورا، قیام حسینی و حماسه یاران امام حسین(ع) با برنامه‌ریزی دقیق بیان و مقاتل صحیح برای مردم بازخوانی شود.
وی عنوان کرد: ملت ما اباعبدالله الحسین(ع) را الگو قرار داده و خاستگاه نظام اسلامی در عاشورا و محرم بوده و بقای دین، حفظ وحدت در جامعه و تحکیم بنیه اعتقادی متکی به مجالس محرم و عاشوراست.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فرصت محرم اتمام حجت بر حوزه‌های علمیه است، گفت: اگر مبلغان از آیات قرآن برای استناد بر صحت گفتار بهره گیرند بدون تردید عزاداری محرم، عزاداری می‌شود که مورد رضایت بقیه‌الله الاعظم است.
وی خاطرنشان کرد: لبیک یا حسین بود که حزب‌الله لبنان را توان و نیروی دو چندان بخشید و توانست رژیم صهیونیستی را 33 روزه زمین‌گیر کند و در نهایت آنها اذعان به شکست کردند.
رضوی‌مهر عنوان کرد: لبیک یا حسین حتی به برادران اهل سنت مبارز، درس استقامت و پایداری می‌دهد و آنها متوجه شده‌اند که اگر بخواهند دشمن را زبون و زمین‌گیر کنند باید مقتدای خود را حسین بن علی(ع) قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان حسینیه‌ها و مساجد را هدف قرار داده‌اند تا انسجام عزاداران حسینی را از هم بپاشند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اکنون در بحرین شاهد به آتش کشیدن حسینیه‌ها، هتک حرمت به مساجد و اوراق مصحف الهی هستیم و دشمنان انسجام و وحدت را حول محور عزاداری امام حسین(ع)، مسجد و حسینیه مشاهده می‌کنند.
وی بیان کرد: مسئولان امور تبلیغی باید اتاق‌های فکری متشکل از کارشناسان مختلف مانند جامعه‌شناسان، روانشناسان، مقتل‌شناسان و محتوا شناسان دینی برگزار کنند و آموزش‌های ویژه نیاز مبلغان ارائه دهند.
رضوی‌مهر با بیان اینکه امروز مبلغان دینی افسران جبهه پایداری و مقاومت هستند، گفت: این جبهه در روز عاشورا ایجاد شده و در برابر دشمن صف‌آرایی کرد.
وی به اهمیت اقامه نماز اشاره کرد و افزود: باید نسبت به نماز، جامعه را بیدار کنیم و بدانیم این نماز است که رنگ و بوی خدایی را در جامعه طنین‌انداز می‌کند و ریسمان حیات و نردبان صعود الی‌الله است.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اگر ویژگی‌های یاران و اصحاب امام حسین(ع) را بازگو کنیم و هر کس ویژگی یکی از اصحاب امام حسین(ع) را در زندگی خود پیاده کند شاهد مدینه فاضله خواهیم بود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه عنصر قوام دین است و در جامعه‌ای که این فریضه وجود نداشته باشد آن جامعه مرده است و هرگز حیات، زندگی و نور را مشاهده نخواهد کرد.
رضوی‌مهر به برنامه‌ریزی‌های کاربردی در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی اشاره و خاطرنشان کرد: نقشه کربلا باید منقوش شود و افراد پرده‌خوانی کرده و از حکایت‌های عاشورا استفاده کنند و مستنداتی بسازند تا عناصر عاشورایی تقویت شود.
وی عنوان کرد: چه اشکالی دارد سخنرانان در گفته‌های خود به جای اکتفا به سخنرانی در مجالس دارای ظرفیت، منبر تبدیل به پرسش و پاسخ شود و با مطالعه قبلی بتوانند نیاز علمی، روحی و معنوی جوانان را اغنا کرده و پرسش‌های آنها را پاسخ دهند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امروز کوچه به کوچه، خانه به خانه جبهه مبارزه با استکبار است و جبهه‌های مبارزه با استکبار به حسینیه‌ها، مساجد، تکیه‌ها و مدارس کشیده شده است.
 وی تصریح کرد: همانطور که شعار هیهات من‌الذلة امام حسین(ع) کاخ ستم را از هم پاشید، این شعار که نماد حرکت مردم بحرین و خیزش‌های اسلامی در منطقه است، در برابر استکبار مقاومت می‌بخشد و توطئه‌های صهیونیسم و استکبار را در سوریه و لبنان خنثی می‌کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول