اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد عتبات ساوجبلاغ خبر داد:

جمع‌آوری نذورات ساوجبلاغی‌ها در دهه اول محرم

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد عتبات و عالیات ساوجبلاغ اعلام کرد: نذورات مردمی در شهرستان ساوجبلاغ در دهه اول محرم برای بازسازی اماکن مقدسه در عراق جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری نذورات ساوجبلاغی‌ها در دهه اول محرم
محسن زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: شرایط حاکم بر عراق و همچنین حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور موجب شده است که بخش‌های مهمی از اماکن مقدسه در این کشور و قبور مطهر اهل بیت (س) و ائمه اطهار (ع) تخریب شده و یا حداقل مورد بازسازی قرار نگیرد.
وی تصریح کرد: بی توجهی به عتبات و قبور مطهر ائمه در عراق با هدف و از سوی آمریکایی‌ها انجام می‌شود و مسلمانان و شیعیان وظیفه دارند که جلوی تخریب این اماکن مقدس را بگیرند.
وی افزود: به همین دلیل پیش از فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) ستاد عتبات و عالیات از مردم خیر و ولایی دعوت کرد که برای بازسازی این اماکن مقدس پیشگام شده و هدایا و نذورات خود را تقدیم کنند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس ستاد عتبات در ساوجبلاغ نیز کارگروه ویژه‌ای را تشکیل داده و این کارگروه با اعزام تیم‌هایی به مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم اقدام به جمع‌آوری نذورات مردمی برای بازسازی اماکن مقدسه در عراق خواهد کرد.
زارع افزود: از سوی دیگر حساب‌های ستاد عتبات به صورت رسمی در اختیار مردم قرار گرفته و شهروندان ولایت‌مدار ساوجبلاغ می‌توانند هدایا و نذورات نقدی خود را برای این منظور به حساب فوق واریز کنند.

*استقبال مردم ساوجبلاغ از طرح بازسازی عتبات عالیات در عراق
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال مناسب مردم ساوجبلاغ از طرح بازسازی عتبات عالیات در عراق گفت: خوشبختانه در دو روز نخست اجرای این طرح‌ها، مقادیر قابل توجهی از نذورات مردمی در این شهرستان به ستاد عتبات اهدا شد.
زارع در پایان تاکید کرد: با توجه به عشق و علاقه ملت ایران به ائمه اطهار (ع) به طور قطع بودجه کافی برای بازسازی اماکن مقدسه عراق در ایام محرم جمع‌آوری خواهد شد و در این زمینه مردم ساوجبلاغ سهم مهمی خواهند داشت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول