اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

عزاداری‌های محرم سبب آزار بیماران نشود

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: عزاداری‌های محرم نباید به گونه‌ای باشد که سبب آزار و اذیت بیماران شود.

عزاداری‌های محرم سبب آزار بیماران نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز شامگاه سه‌شنبه در نشست با فعالان فرهنگی و مذهبی این بخش اظهار داشت: فلسفه قیام بزرگ حضرت سید‌الشهدا(ع) احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
وی افزود: سیره زندگی ائمه اطهار (ع) برای ما حجت و الگویی بسیار مهم است و ما با الگوبرداری از زندگی ایشان هیچ‌گاه نباید زیر بار ظلم و ستم برویم.
خرم‌روز در همین‌راستا اذعان داشت: ‌انقلاب اسلامی ایران و سایر انقلاب‌های جهان نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) در جامعه است و امام حسین (ع) با این قیام درس آزادگی را به همگان آموخت.
بخشدار آبپخش با تاکید بر زنده‌ نگه‌داشتن اهداف والای قیام حضرت سیدالشهداء خاطرنشان کرد: فلسفه محرم تنها گریه کردن و اشک ریختن نیست، بلکه این ماه فرصت مناسبی است که در سیره ائمه معصومین (ع) و فلسفه قیام عاشورا تامل و دقت بیشتری کنیم.
خرم‌روز با اشاره به آثار استاد شهید مطهری بیان داشت: شهید مطهری با اشاره بر اینکه جایگاه نماز در زندگی انسان دارای ارزش باشد، هدف از قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) برپایی نماز دانست.
وی ادامه داد: انسان‌ها باید به حدیث ثقلین جامه عمل بپوشانند که رمز به کمال رسیدن انسان در عمل به آیات قرآن و دستورات ائمه(ص) است.
این مسئول تصریح کرد: خداوند با فرستادن پیامبران و ائمه اطهار(ع) انسان‌ها را به راه درست راهنمایی کرده و به آنها درس زندگی آموخته‌ و هدف تمام ائمه از جمله امام حسین (ع) برپایی امر به معروف و نهی از منکر بود.
بخشدار آبپخش عنوان داشت: امام حسین(ع) تمام هستی خود را در راه خدا قرار داد تا نماز را زنده نگه دارد و مردم به یکدیگر ظلم نکنند و عدالت در جامعه بشری جاری شود.
خرم‌روز به موج‌های بیداری اسلامی و مبارزه با کفر و استکبار که در کشورهای جهان شاهد آن هستیم اشاره و اضافه کرد: بیداری اسلامی مردم کشور‌های جهان به تبعیت از ایران و به برکت خون امام حسین(ع)، به وقوع پیوسته است.
بخشدار آبپخش با تاکید بر اهمیت چگونگی برگزاری عزاداری‌های محرم ابراز داشت: عزاداری‌های محرم نباید به گونه‌ای باشد که سبب آزار و اذیت سایر افراد شود و بیماران و افرادی که به دلایل مختلف عذر دارند را ناراحت سازد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول