اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

منبری‌ها در محرم امر به معروف را تبیین کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: منبری‌ها در سخنرانی‌های خود در ایام محرم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبیین کنند.

منبری‌ها در محرم امر به معروف را تبیین کنند
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: منبری‌ها باید در ایام محرم ارزش‌های والای اسلامی را در جامعه تبلیغ کنند و در این بین بر امر به معروف و نهی از منکر باید تاکید فراوانی شود.
وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکامی است که در تطهیر جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: باید در راستای نهادینه کردن این ارزش والای اسلامی در جامعه تلاش کرد و در این باره باید از دهه نخست محرم استفاده بسیار خوبی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر افزود: عاشورا دارای فرهنگی غنی است و باید بکوشیم تا این فرهنگ غنی به جامعه انتقال داده شود.
وی افزود: این فرهنگ باید در همه قسمت‌های عزاداری برای اهل بیت دیده شود و البته که عزاداری برای امام حسین (ع) با همه عزاداری‌ها تفاوت دارد.
وی خاط نشان کرد: عاشورا از ابتدای خلقت وجود داشته است به نحوی که روایات بسیار زیادی وجود دارد که توبه حضرت آدم در عرفات به دلیل اشک بر مصائب سیدالشهدا بوده است.
سلیمانی تاکید کرد: امام حسین (ع) گوهری بی‌قیمت در عالم هستی است و باید به شایستگی از این گوهر برای خود توشه برداریم.
امام جمعه شهرستان شوشتر با تاکید بر برخی از روایات افزود: حضرت آدم برای توبه، حضرت ابراهیم برای نجات از آتش، حضرت یوسف در چاه، حضرت یونس در شکم ماهی و حضرت نوح برای نجات از دریا همگی به امام حسین (ع) متوسل شده‌اند و برای این مهم روایات قوی وجود دارد که غیر قابل خدشه است.
وی با توصیه به مداحان شرکت کننده در این همایش خاطرنشان کرد: مداحی و عزاداری برای امام حسین (ع) قصد قربت می‌خواهد زیرا عزاداری برای امام حسین (ع) عبادت محسوب می‌شود و به این دلیل باید در خالص‌سازی نیات خود در این ماه‌های محرم و صفر تلاش کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورا منطق و عقل، حماسه و شجاعت و عشق و محبت بسیار وجود دارد و باید در مجالس امام حسین (ع) نیز این مهم وجود داشته باشد و در این باره باید توجه ویژه داشته باشیم.
سلیمانی با تاکید بر اینکه در صورتی که هر یک از این سه عنصر وجود نداشته باشد به بی‌راهه رفته‌ایم، تاکید کرد: امام حسین (ع) عقل و منطق را در این مسیر بسیار همراه داشته است و احساسات و عشق و شجاعت و حماسه به خوبی در این حادثه مشخص است.
وی توصیه کرد: باید در 12 روز نخست ماه محرم به نحوی کار کنیم که همه پیام‌های مورد نیاز جامعه را به آن برسانیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول