اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه‌های محرم و صفر؛

15برنامه فرهنگی و هنری در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد مقدس گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) 15برنامه فرهنگی و هنری و مذهبی با هدف نهادینه‌سازی فلسفه عاشورا برگزار می‌شود.

15برنامه فرهنگی و هنری در مشهد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: باید با مغتنم شمردن ایام محرم فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی را بر جامعه جاری و ساری کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ادامه داد: برگزاری نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه‌های عکس عاشورا، نمایش خیابانی، نمایش کودک، شب‌های شعر با موضوع امام حسین(ع)، برپایی غرفه‌های ویژه عرضه محصولات فرهنگی توسط اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با حماسه عاشورا، اجرای آیین‌های گوناگون عاشورایی از قبیل تعزیه، منقبت‌خوانی، مقتل‌خوانی و نمایش آثار ارزشمند و نفیس هنری از استادان خوشنویس با موضوع محرم اهم این برنامه هستند.
وی افزود: شب‌های شعر مشهد به‌ویژه با موضوع محرم و قیام عاشورا برپا می‌شود و نیز نگارخانه پارسه، رضوان، گلستان به ارائه آثار هنرمندان با این موضوع می‌پردازد.
دبیری افزود: امام حسین(ع) دارای ابعاد شخصیتی بسیار برجسته‌ای است که باید جوانان جامعه با تحقیق و  تیزبینی راه و روش زندگی ایشان را در مسیر زندگی خود پیاده کنند.
وی فلسفه ماه محرم را فلسفه دین‌داری و آموختن ارزش‌های دین مبین اسلام اعلام کرد و اظهار داشت: زنده‌ماندن این نهضت عظیم وابسته به شناخت اصالت این قیام است که می‌تواند همه ما را از گرفتاری‌های روزمره نجات دهد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول