اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

کشاورزی همدان 24 میلیون دلار صادرات داشت

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال بخش کشاورزی همدان 23 میلیون و 805 هزار دلار صادرات داشته است.

کشاورزی همدان 24 میلیون دلار صادرات داشت
محمدمهدی فرشچی موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش صادرات استان است، اظهار داشت: بخش کشاورزی استان در هشت ماه جاری با صادرات 23 میلیون و 805 هزار دلار و به وزن 16 هزار و 994 تن، 40 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: کشمش مهم‌ترین کالای این بخش است که با 20 میلیون و 762 هزار دلار و به وزن 10 هزار و 287 تن، به تنهایی 35 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: صادرات محصول کشمش توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد کند.
وی گفت: از دیگر اقلام مهم این بخش می‌توان به صادرات سیب‌زمینی اشاره کرد که با 2 میلیون و 51 هزار دلار و وزن 6 هزار و 282 تن، 4.2 درصد از صادرات استان را از آن خود کرده است.
فرشچی‌موحد تصریح کرد: صادرات این محصول در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 220 درصد رشد داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در سال گذشته میزان صادرات سیب زمینی طی این مدت به میزان 784 هزار دلار بوده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: از دیگر اقلام صادراتی این بخش می‌توان به لبنیات، ماهی زینتی، تخمه هندوانه و خرما اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه برخی از اقلام استان نیز از سایر گمرکات صادر می‌شود، ادامه داد: در هفت ماه از کل گمرکات استان به استناد آمار سازمان توسعه تجارت ایران 84 میلیون و 144 هزار دلار در بخش کشاورزی صادر شده است.
فرشچی‌موحد گفت: کالاهای این بخش به کشورهای عراق، لهستان، اوکراین، رومانی، روسیه، تایلند، امارات، اتیوپی، اسلواکی، چک، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، مراکش و کویت صادر شده است.
وی در پایان سخنانش افزود: در آبان ماه امسال نیز 3 میلیون و 601 هزار دلار کالا به وزن یک‌هزار و 786 تن در بخش کشاورزی صادر شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول