اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد:

افزایش 27 درصدی صادرات گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظرگمرکات گیلان گفت: 300 میلیارد تومان کالای غیرنفتی گمرکات گیلان در هشت ماهه گذشته امسال به کشورهای مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

افزایش 27 درصدی صادرات گمرکات گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمد بهبودآهنی بعد از ظهر امروز در جلسه گمرک این شهرستان با اشاره به صادرات سه گمرک انزلی، آستارا و حسن‌رود در هشت ماهه نخست امسال، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 455 هزار و 620 تن کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان به خارج از کشور ارسال شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 هزار و 829 تن افزایش دارد.
وی، کشورهای روسیه فدراتیو، جمهوری آذربایجان، اوکراین، گرجستان، روسیه سفید، قزاقستان، عراق، ترکمنستان، لهستان، پاکستان، ترکیه، رومانی، هند، سوریه و جمهوری مالدیو را از کشورهای مقصد صادرات برشمرد.
مدیر کل گمرک بندر انزلی با بیان اینکه مقدار مذکور صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است، عنوان داشت: دلیل عمده افزایش صادرات کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی بوده است.
وی، ارزیابی کالاهای صادراتی در محل کارخانه و یا در انبار واحد تولید کننده کالا طبق درخواست صادرکننده و افزایش کیفیت و وجود برخی از مشکلات مانند آفات و بیماری در محصولات صادراتی برخی کشورها مانند خیارهای آلوده اروپا را از جمله دلایل افزایش صادرات گمرکات استان نامید.
بهبودآهنی افزود: این آلودگی خیارهای اروپا موجب رونق صادرات کشاورزی کشورمان به ویژه از گمرکات گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر شده است.
وی، با بیان اینکه محصولات نباتی بیش از 50 درصد کالای صادراتی از گمرکات این استان را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: محصولات معدنی و مواد غذایی از دیگر کالاهای صادراتی از گمرکات گیلان محسوب می‌شوند.  
به گفته این مسئول، در هشت ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیارد و 639 میلیون و 515 هزار دلار کالا با وزن بالغ بر سه میلیون و 475 هزار تن از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 6 درصد افزایش و به لحاظ وزن 19درصد کاهش داشته است.
وی، آهن و ماشین‌آلات، چوب و وسایل برقی و صنعتی و محصولات شیمیایی را از جمله کالاهای وارداتی از کشورهای روسیه، قزاقستان و اوکراین به گیلان عنوان کرد. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول