اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

صادرات گل تبریز به جمهوری آذربایجان و گرجستان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید 360 هزارشاخه گل در گلخانه هیدروپونیک تمام اتوماتیک در شهرستان تبریز خبر داد و گفت: گل تبریز به کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر می‌شود.

صادرات گل تبریز به جمهوری آذربایجان و گرجستان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، سعدالله اسکندری در حاشیه بازدید از گلخانه تمام اتوماتیک شهرستان تبریز، با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین و بروز در ساخت این گلخانه اظهار کرد: این واحد در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع با زیر بنایی به وسعت 3 هزار و 300 مترمربع به صورت هیدروپونیک، تمام اتوماتیک و شیشه‌ای‌، با تولید روزانه یک هزار و 200 شاخه گل بریده رز، و با اشتغال‌زایی برای هشت نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم، در روستای "کندرود" از توابع شهرستان تبریز احداث شده است. 
وی با اشاره به عرضه شاخه گل بریده رز این واحد به بازار داخلی استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، خراسان رضوی، تهران و اردبیل گفت: تولید این واحد علاوه بر پوشش بازارهای داخلی به کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان نیز صادر می‌شود.
اسکندری ادامه داد: ساخت این واحد، از محل تسهیلات بانکی پرداخت و بقیه به صورت آورده شخصی تأمین شده است. 
وی با اظهار این موضوع که 27 هزار شاخه گل بریده رز، در این واحد گلخانه‌ای کشت شده است، افزود: سالانه 360 هزار شاخه گل بریده رز توسط این واحد تولید و ارزش ریالی هر شاخه گل تولیدی در بازارهای داخلی 16 هزار ریال و در بازارهای خارجی 18 تا 20 هزار ریال است که با تداوم این امر از ارزآوری خوبی برخوردار خواهد شد. 
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع که در این واحد گلخانه‌ای، از آخرین فناوری‌های روز دنیا، در امر تولید گل استفاده شده است، ادامه داد: در این واحد گلخانه‌ای با نصب سنسور، در هوای ابری از نور مصنوعی و در هوای آفتابی از سایه‌بان‌های اتوماتیک استفاده می‌شود.
این واحد گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی و با راهنمایی فنی کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی و شهرستان تبریز راه‌اندازی شده و گل‌های تولیدی این واحد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول