اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ایران کد مطرح شد؛

صادرات بدون ایران کد مشمول جوایز صادراتی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی دارا بودن ایران کد برای کالاهای مدنظر را با اهمیت عنوان کرد و گفت: صادرات کالایی که فاقد ایران کد است مشمول جوایز صادراتی نمی‌شود.

صادرات بدون ایران کد مشمول جوایز صادراتی نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ماهگلی پیش از ظهر امروز در همایش ایران کد که با حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ذیحسابان سازمان‌های خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: ایران کد بزرگترین زیرساخت اطلاعاتی کالا و خدمات در سطح کشور است.
وی افزود: ایران کد در چند سال اخیر از طریق الزامات قانونی در نظر گرفته شده در سطح کشور پیشرفت خوبی داشته است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: استفاده از ایران کد نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های دست‌اندرکار است تا این امر محقق شود.
ماهگلی افزود: باید تولیدکنندگان نسبت به اخذ ایران کد کالاهای خود اقدام کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.
وی تصریح کرد: صادرکنندگان برای اینکه از جوایز صادراتی استفاده کنند باید ایران کد کالای خود را دریافت کنند در غیر این صورت نمی‌توانند از جوایز صادراتی بهره‌مند شوند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین در زمینه واردات کالا نیز ثبت سفارش برای کالاهایی که فاقد ایران کد است امکان پذیر نیست.
ماهگلی ادامه داد: همچنین در بخش دولتی نیز کالاهای بزرگ و متوسطی که مورد نیاز این مجموعه‌ها است و باید خریداری شود باید ایران کد داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر اخذ ایران کد دارای الزام قانونی است و باید برای صادرات، واردات و خرید کالا ایران کد وجود داشته باشد و از طرف دیگر رصد کالا در بازار نیز با این روش تسهیل می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول