اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

صادرات استان با مدیریت گمرک زنجان انجام شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه برخی صادرکنندگان اقدام به صادر کردن کالا از استان‌های دیگر می‌کنند، گفت: مسئولان گمرک استان تلاش کنند، تا همه صادرات با مدیریت گمرک استان انجام شود.

صادرات استان با مدیریت گمرک زنجان انجام شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد صادرات استان زنجان با اشاره به گزارش ارائه شده از عملکرد گمرک استان زنجان اظهار داشت: همه زمینه‌های صادرات و واردات در گمرک استان زنجان فراهم شده است.
وی با اشاره به ارائه آخرین آمار صادرات و واردات استان زنجان حتی از گمرک سایر استان‌ها افزود: به واقع می‌توان گفت که عملکرد گمرک استان فراتر از اختیارات استانی گمرک استان بوده است.
استاندار زنجان بر استفاده از همه ظرفیت‌های صادراتی استان زنجان تاکید و تصریح کرد: اگر استان بتواند برای مواقع اضطراری محلی را در بندرعباس تدارک ببیند، می‌تواند ظرفیت‌های صادراتی استان را توسعه دهد.
وی با تاکید بر انجام همه صادرات زنجان از داخل استان گفت: باید مکانی در خارج استان برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه هزینه‌های صادرات از بندرعباس بسیار کمتر از بندر شهید رجایی است، ادامه داد: مسئولان باید تلاش کنند همه صادرات استان حتی در خارج استان با مدیریت گمرک استان انجام شد.
وی با اشاره به محقق شدن 285 میلیون دلار صادرات در هفت ماه سال جاری ابراز امیدواری کرد، مبلغ 500 میلیون دلار صادرات پیش‌بینی شده برای استان زنجان نه تنها محقق شود، بلکه این مبلغ افزایش هم بیابد.
استاندار زنجان مبلغ صادرات استان را 271 میلیون دلار در هفت ماه اعلام کرد که با افزودن صادرات فرش به مبلغ 285 میلیون دلار رسیده است.
وی با اشاره به برنامه گمرک استان برای وارد کردن خودرو تصریح کرد: وارد کردن خودرو می‌تواند به افزایش درآمد گمرک استان کمک کند.
رئوفی‌نژاد اضافه کرد: اگر خودروهای وارد شده به استان توسط نیروی انتظامی استان شماره‌گذاری شود، می‌تواند درآمدی معادل 10 درصد مبلغ دریافتی را نصیب نیروی انتظامی بکند.
وی با اشاره به بهبود اوضاع شرکت نخ تایر زنجان پس از تلاش‌های صورت گرفته گفت: این شرکت چند سال پیش در حدود 120 میلیارد تومان بدهی داشت که اغلب به شبکه بانکی کشور بود.
استاندار زنجان با تاکید بر تلاش برای استمهال بدهی‌های شرکت نخ تایر به بانک ملی برای دو سال آینده، افزود: می‌توان حل مشکلات را از طرق دیگر هم پیگیری کرد، تا همه فشارها بر روی سیستم بانکی قرار نگیرد.
وی تصریح کرد: شرکت نخ تایر زنجان تا چند سال پیش نه تنها سوددهی نداشت بلکه زیان انباشته نیز داشت که با هماهنگی‌های انجام شده با شبکه بانکی و همچنین تغییر مدیریت، بسیاری از مشکلات در حال حاضر رفع شده است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به فراهم شدن فرصت‌های مطلوب برای صادرات از فرودگاه زنجان تاکید کرد: ظرفیت‌های لازم برای ارائه خدمات به پروازهای باری و مسافری در فرودگاه زنجان آماده شده است.
وی بر فراهم شدن زمینه‌های واردات مواد اولیه برای تولیدات مواد بهداشتی در استان زنجان تاکید و از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خواست همه مجوزها را برای این موضوع را دریافت و آماده کند.
در ادامه جلسه مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به وجود قابلیت‌های فرودگاه زنجان تصریح کرد: امکانات و زیرساخت‌های فرودگاه زنجان در سطح فرودگاه کرمان است.
جمشید شجاعی یگانه، فرودگاه زنجان را تا چند سال پیش در آستانه به فراموشی سپرده شده برشمرد و گفت: با پیگیری‌های مسئولان استان زنجان به ویژه استاندار، فرودگاه زنجان موفق به دریافت مجوزهای مرز هوایی شده و تبدیل به فرودگاه فعال شده است.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تکمیل امکانات فرودگاهی فرودگاه زنجان تاکید کرد: مسئولان فرودگاه درصدد خرید خودروهای آتش‌نشانی هستند تا در مواقع ضروری اقدام به گرفتن خودروهای آتش‌نشانی از داخل شهر نباشند.
مدیر فرودگاه زنجان ادامه داد: اکثر دستگاه‌های ناوبری لازم برای فرودگاه زنجان تهیه شده است.
وی با اشاره به فراهم بودن امکانات لازم برای انجام صادرات از طریق فرودگاه زنجان افزود: در فرودگاه زنجان هیچ مشکلی برای انجام صادرات وجود ندارد و همه امکانات برای انجام خدمات برون مرزی آماده شده است.
در ادامه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت از مدیر فرودگاه زنجان درخواست کرد تا اطلاعات فنی لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت منتقل شود تا در اختیار متقاضیان انجام صادرات از طریق فرودگاه زنجان قرار گیرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول