اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری رخ داد؛

وقوع 18 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان قزوین

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در سال جاری 18 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان رخ داده است.

وقوع 18 فقره آتش‌سوزی در مراتع استان قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، علی‌اکبر اسدالهی بیان کرد: این میزان آتش‌سوزی در سطح 605 هکتار از مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی استان اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: بیشترین آتش‌سوزی در اراضی مرتعی شهرستان بوئین‌‌زهرا با سطحی معادل 411 هکتار بوده است.
معاون حفاظت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: از بین رفتن پوشش گیاهی، آسیب به حاصلخیزی خاک و ایجاد زمینه‌های فرسایش، از بین رفتن محیط زیست و وقوع سیلاب، ایجاد آلودگی هوا و کاهش اکسیژن از پیامدهای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.
وی تصریح کرد: ایجاد حریق توسط  افراد سودجو و زمین‌خوار، تهیه آتش برای طبخ غذا توسط مسافران و گردشگران و سهل‌انگاری و بی‌توجهی بهره‌برداران، شکارچیان و رهگذران از جمله عوامل بروز آتش‌سوزی در مراتع است.
اسدالهی خاطرنشان کرد: مراتع، سرمایه ارزشمند طبیعی است که آتش‌سوزی در آن افزایش 100 درصدی فرسایش منابع پایدار را به دنبال داشته و منظره زیبای مناطق استان را از بین می‌برد.
وی اضافه کرد: روستائیان، مسافران، گردشگران، کوهنوردان و همه افرادی که برای گذراندن اوقات فراغت به عرصه‌های منابع طبیعی می‌روند، باید به منظور جلوگیری از بروز حریق در مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی از بی‌توجهی نسبت به بروز عوامل آتش‌سوزی و ایجاد حریق در مجاورت مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.
معاون حفاظت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تأکید کرد: مشارکت دادن مردم در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بهترین و مناسب‌ترین ابزار در پیشگیری از آتش‌سوزی است.
وی یادآور شد: از همکاری و مشارکت پرسنل اداره کل و نیروهای قراردادی بخش خصوصی، نیروی انتظامی، بسیج و شورای اسلامی و دهیاران در مهار آتش‌سوزی‌های مراتع قدردانی می‌کنیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول