اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از ابتدای امسال؛

74 هکتار از مراتع قم در آتش سوخته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از کاهش چشمگیر در وقوع حریق در مراتع قم در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 74 هکتار از مراتع قم طعمه حریق شده است.

74 هکتار از مراتع قم در آتش سوخته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی قم، احمد عفتان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 14 مورد حریق در مراتع مناطق غربی و جنوبی استان که عمدتا بخش‌های خلجستان، سلفچگان و کهک را تشکیل می‌دهند روی داده است.
وی اضافه کرد: این حریق‌ها مساحتی حدود 74 هکتار از مراتع ارزشمند مناطق یاد شده را نابود کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم افزود: این آمار نسبت به حریق‌های ایجاد شده سال گذشته خوشبختانه از نظر تعداد 193 درصد و از نظر مساحت 565 درصدی کاهش نشان می‌دهد که هوشیاری، اطلاع‌رسانی و کمک به موقع اهالی و دهیاران مناطق یاد شده، نقش بسزایی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق‌های ایجاد شده سال جاری داشته است.
وی با بیان اینکه علت اصلی ایجاد حریق‌ها در مراتع سهل‌انگاری افرادی است که برای تفریح و تفرج به مناطق ییلاقی استان به‌ویژه در فصل تابستان می‌روند، عنوان کرد: مراقبت از این نعمت‌های خدادادی می‌تواند در کاهش اثرات خشکسالی، تأمین علوفه دام‌ها، تعدیل دما و کنترل ریز‌گردها نقش مهمی ایفا کند.
عفتان خاطرنشان کرد: تلفن 120 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تصرف به اراضی ملی و آتش سوزی در مراتع است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول