اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شادگان:

پشتوانه‌های فرهنگی دینی در محرم تقویت شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شادگان گفت: پشتوانه‌های فرهنگی دینی در ماه محرم به‌منظور مقابله با تبلیغات سو رسانه‌های بیگانه تقویت شوند.

پشتوانه‌های فرهنگی دینی در محرم تقویت شوند
حجت‌الاسلام احمد سواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در سوگ سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) اظهار داشت: گسترش بی‌رویه رسانه‌هایی چون اینترنت و ماهواره و استفاده نابجا از امکانات به وجود آمده موجبات انحراف نسل جوان را فراهم کرده است.
وی همچنین به گسترش رسانه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: البته ما با ورود تکنولوژی مخالف نیستیم چراکه دنیا در حال پیشرفت است و ما هم باید همراه با دنیا پیشرفت کنیم اما مسئله قابل توجه نداشتن پشتوانه‌های فرهنگی در استفاده از رسانه‌های داخلی و خارجی است.
خطیب جمعه شادگان اضافه کرد: امروز که صدها کانال ماهواره‌ای ضد شیعه و سایت‌های مختلف بیگانه اقدام به وارد کردن شبهاتی با محتوای جدید کرده‌اند ما نیز باید در راستای تقویت افکار اسلامی و دینی کشورمان با ابزار و امکانات موجود تلاش کنیم.
وی ادامه داد: شبهاتی که شاید برخی از جوانان را از مجالس سرور شهیدان دور کند؛ بنابراین رسالت ماست که از این مجالس دفاع کنیم و با شمشیر کلام جواب این شبهات را بدهیم.
سواری با اشاره به برخی از این شبهات عنوان کرد: چرا باید برای امام حسین گریه کرده و بر سر و سینه خود بزنیم، اسلام دین رأفت و مهربانی‌ست چرا اینقدر لعن بر دشمنان حضرت می‌کنیم، به خصوص در زیارت عاشورا و اینگونه مواردی که از دید یک مسلمان شیعی واقعی کاملاً رد و غیرمعقول است.
وی گفت: باید در منبرها با آگاه ساختن جوانان و تبیین اهداف انقلاب امام حسین(ع) برای آنها محیطی عرفانی و اخلاقی ایجاد کرد تا از این طریق بتوان با آگاهی‌بخشی و شناخت بیشتر به نسل جوان جلوی تبلیغات بی‌اساس و سوء دشمن بیگانه را سد کرد.
امام جمعه شادگان ادامه داد: جوانان بدون پشتوانه‌های علمی پای ماهواره می‌نشینند و با بدآموزی‌هایی که از طریق ماهواره روبرو می‌شوند و همچنین الگوبرداری از موسیقی‌های مبتذل، نوعی از موسیقی سبک را به نام موسیقی مرثیه در دسته‌های عزاداری می‌خوانند؛ در حالی که هیچ آگاهی از موسیقی رمضان و عاشورا ندارد و با این مقوله بیگانه هستند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع همین مراسمات محرم بوده که گوشه‌های تاریخ اسلام را به هم پیوند داده و آن را تا به امر به هم متصل نگاه داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول