اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد:

نظارت بهداشتی در خراسان شمالی توسط 18 اکیپ دامپزشکی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: 18 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی خدمات نظارت بهداشتی را به شهروندان طی ماه محرم ارائه می‌کنند.

نظارت بهداشتی در خراسان شمالی توسط 18 اکیپ دامپزشکی
حمید رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها و تدابیر لازم از سوی دامپزشکی به منظور تامین بهداشت و سلامت گوشت نذورات شهروندان به ویژه در ایام عاشورا و تاسوعا انجام شده است، اظهار داشت:‌ بر همین اساس در هر یک از شهرستان‌ها کشتارگاه‌های دام آماده ذبح و ارائه خدمات به حسینیه‌ها و تکایا هستند.
وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده با نمایندگان حسینیه‌ها، زینبیه‌ها و مساجد برای انتقال دام‌های قربانی شده به کشتارگاه‌ها جهت انجام عملیات استیصال گوشت‌ها گفت: دام‌ها پس از ذبح و انجام مراحل بهداشتی برای نذورات در اختیار حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری قرار می‌گیرد.
رمضانی با تاکید بر اینکه ذبح دام های نذری برای حفظ سلامت بهداشت عمومی باید در کشتارگاه‌ها انجام شود، افزود: البته در صورت نبود شرایط ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها، شایسته است تا این ذبح با نظارت دامپزشکی انجام شود.
وی با اشاره به اختصاص تلفن گویای 1512 دامپزشکی خراسان شمالی برای پاسخگویی به شهروندان اظهار داشت: این تلفن گویا در طول شبانه روز به ویژه ساعات اداری آماده پاسخگویی به شهروندان و همچنین اعزام ناظران بهداشتی و شرعی به هنگام قربانی نمودن دام‌ها است.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خدمات دامپزشکی استان برای نذورات شهروندان در ایام ماه محرم در سطح این استان فعال است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول