اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد:

مایه کوبی ۱۴۰ هزار دام عشایر در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: 140 هزار دام عشایر کوچ‌رو این استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

مایه کوبی ۱۴۰ هزار دام عشایر در خراسان شمالی
علی‌اصغر شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه بقیه دام‌های عشایر این استان با هماهنگی دامپزشکی گلستان در مراوه تپه علیه تب برفکی مایه کوبی خواهند شد، شمار دام‌های عشایر این استان را 400 هزار راس عنوان کرد.
وی عمده دام‌های عشایر این استان را گوسفند و بخشی را نیز بز عنوان کرد و افزود: البته در صورت نیاز به حضور اکیپ‌های دامپزشکی خراسان شمالی، این اکیپ‌ها پشتیبانی لازم را برای مایه کوبی دام‌های عشایر در مراوه تپه گلستان انجام خواهند داد.
شریفی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت های دامپزشکی این استان طی هفت ماه امسال اظهار داشت: بر همین اساس طی همین مدت 35 هزار و 479 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی از واحدهای عرضه کشف و ضبط شد.
وی همچنین میزان ضبطی گوشت در کشتارگاه های دام این استان را 13 هزار و 204 کیلوگرم عنوان کرد و گفت:‌ بیش از 17 هزار کیلوگرم گوشت سفید نیز در کشتارگاه‌های طیور این استان توسط عوامل دامپزشکی ضبط شده است.
به گفته مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی، مجموع موارد غیر بهداشتی کشف شده در همین مدت 523 مورد بوده که 71 مورد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان تحویل شد.
وی میزان جریمه نقدی واحدهای متخلف را در همین مدت 21 میلیارد و 738 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: پنج مورد پلمب مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز در همین مدت صورت گرفته است.
شریفی تعداد بازدیدها از این مراکز را 35 هزار و 950 مورد عنوان کرد و گفت:‌ طی این مدت 584 مورد نیز نمونه برداری شده است.
وی شمار کشتار دام سبک در کشتارگاه‌های این استان که با نظارت دامپزشکی انجام شده است را 37 هزار و 85 مورد عنوان کرد و گفت: 5 هزار و 764 راس دام سنگین نیز در کشتارگاه‌های این استان کشتار شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی شمار کشتار طیور طی این مدت در کشتارگاه‌های استان را دو میلیون و 195 هزار و 990 قطعه عنوان کرد و افزود: کارشناسان دامپزشکی در تمام مراحل کشتار این دام‌ها و طیورها نظارت بهداشتی داشته‌اند.
به گفته وی، تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام طی این مدت هزار و 778 تن و گوشت مرغ سه هزار و 556 تن بوده است.
شریفی تاییدیه بهداشتی صادره توسط شرکت ممیزی را 147 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: 442 دستگاه خودروی دارای دفترچه اشتغال به حمل دام و فرآورده‌های آن در این استان تحت نظارت دامپزشکی فعالیت دارند.
وی همچنین با اشاره به اقدامات دامپزشکی خراسان شمالی در ضبط سایر فرآورده‌های خام دامی اضافه کرد: در این راستا 228 کیلوگرم تخم مرغ؛ 12 هزار و 839 کیلوگرم شیر و 883 کیلوگرم ماهی طی هفت ماه امسال در خراسان شمالی ضبط و معدوم شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول