اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی خبر داد:

بدهی 260 میلیون تومانی شهرداری‌های خراسان‌جنوبی به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از محل نیم درصد شهرداری‌ها در حال حاضر این نهاد از شهرداری‌های استان حدود 260 میلیون تومان اعتبار بدهکار است.

بدهی 260 میلیون تومانی شهرداری‌های خراسان‌جنوبی به کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان محمد قریب صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام و مکتب اسلامی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است که در این راستا باید افراد جامعه به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه سرانه مطالعه و مطالعه مفید یکی از دغدغه مسئولان به شمار می‌رود، تصریح کرد: تا کنون اقدامات خوبی در سطح استان برای این مهم انجام شده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: راه‌اندازی شبکه کتابخوانی حرفه‌ای در مرکز استان یکی از اقدامات عملی برای ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شمار می‌رود که از طریق این شبکه بحث ساماندهی کتاب‌ها، کتابخوانی و شرکت در مسابقات کتاب و کتابخوانی ساماندهی شده است.
قریب اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه‌های مناسب بتوانیم این شبکه را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان ایجاد کنیم.
وی سرانه مطالعه در کشور را 79 دقیقه دانست و افزود: این سرانه در سطح خراسان جنوبی 69 دقیقه است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از بدهی 260 میلیون تومانی شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد سهم شهرداری‌ها خبر داد و گفت: اگر شهرداری‌های خراسان جنوبی بتوانند حتی نصف این مبلغ را به کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص دهند تحول خوبی در سطح کتابخانه‌های عمومی ایجاد می‌شود.
قریب بدهی به کتابخانه‌های عمومی نهبندان از محل نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان را مبلغی حدود 10 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از شهرداری‌های شهرستان می‌خواهیم که این مبلغ را به کتابخانه‌ها اختصاص دهند.
وی با اشاره به اینکه نهبندان یکی از شهرستان‌های مرزی است و در پیشانی خراسان جنوبی قرار دارد، تصریح کرد: باید تمامی تلاش خود را بکار گرفته و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که نسل جوان را به سمت کتاب و مطالعه سوق دهیم و در آنها انگیزه کتابخوانی را تقویت کنیم.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در ارتباط با کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های استان افزود: این مشکل هم‌اکنون در حال پیگیری و مرتفع شدن است.
قریب یادآور شد: امکانات و تجهیزات لازم برای کتابخانه عمومی باقرالعلوم شهر شوسف نهبندان ظرف دو هفته آینده به این کتابخانه اختصاص داده می‌شود.
وی ادامه داد: در سفر سوم ریاست جمهوری به استان مصوب شد تا در هر شهرستان یک کتابخانه استاندارد ایجاد شود که این کتابخانه در نهبندان باید در محل تراکم جمعیت شهر نهبندان ایجاد شود.
وی گفت: از مسئولان نهبندان می‌خواهیم اگر چه کتابخانه غلامحسین آسکوتی روستای خوانشرف به عنوان یک کتابخانه روستایی است اما در حقیقت بزرگترین کتابخانه روستایی کشور محسوب می‌شود و باید از اعتبارات سهم نیم درصد شهرداری نیز به این کتابخانه کمک شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول