اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی خبر داد‌:

پایان کار احداث 7 کتابخانه مرکزی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی‌‌از اتمام احداث 7 کتابخانه مرکزی در کشور خبر داد.

پایان کار احداث 7 کتابخانه مرکزی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد سادات فاطمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: پیوند نهاد کتابخانه‌های عمومی با مجلس شورای اسلامی مثبت است، چرا که این نهاد با تصویب مجلس در سال 83 در کشور ‌راه‌ا‌ندازی شده و همراهی و مساعدت‌های زیادی تا کنون نسبت به کتابخانه‌های عمومی در کشور شده است.
وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی نهاد نوپایی است که در ابتدای راه‌اندازی بودجه این نهاد کمتر از 20 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم به چهار برابر معادل 80 میلیارد تومان افزایش یافته است.
معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ادامه داد: در کنار بودجه اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی وظیفه شهرداری‌هاست که نیم درصد درآمد خود را به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند که این مصوبه از تصویبات مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف هستند درآمدهای خود را از محل تجمیع عوارض و عوارض ارزش افزوده به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.
سادات فاطمی با اشاره به تدابیر دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای کوچک کردن بدنه دولت خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی که وظیفه ارائه خدمات به مردم را دارد هر روز گسترده‌تر شده و فعالیت‌های آن افزایش یافته است.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی یادآور شد: توجه به وضعیت ادارات استانی و ساختار ستادی و وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان‌ها از اولویت‌های این امور است.
معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی‌خاطرنشان کرد: بازدید از استان‌ها، کتابخانه‌های عمومی و فضا و امکانات کتابخانه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام و ارزیابی مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها از دیگر برنامه‌های امور استان‌های کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود.
وی از برگزاری جلسات مختلف در استان‌ها خبر داد و بیان داشت: ایجاد هماهنگی‌ها در راستای اجرای برنامه‌های مختلف در استان‌ها از اهداف این جلسات است.
سادات فاطمی توسعه مطالعه، چاپ کتاب‌های جدید و خریداری مجلات، نشریات و روزنامه‌ها را از برنامه‌های ستاد کتابخانه‌ها برشمرد و افزود: اداره کل فرهنگی ستاد کتابخانه‌های عمومی به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است که در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله استفاده از شبکه کتاب‌خواران حرفه‌ای و برگزاری 30 مسابقه مختلف در موضوعات مختلف از برنامه‌های این اداره کل است و همه علاقمندان می‌توانند با حضور در این شبکه از خدمات متنوع آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: شبکه کتاب‌خواران حرفه‌ای کشور به عنوان شبکه اجتماعی که جاذبه‌های مختلفی را برای علاقمندان دارد موجب توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه شده و با 5 هزار عضو که 44 درصد این افراد دانشجویان هستند برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه دارد.
معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی‌از اختصاص دو درصد بودجه فرهنگی استان‌ها به کتابخانه‌های عمومی در روستاها خبر داد و گفت: در سال جاری با حمایت مجلس شورای اسلامی در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر کتابخانه احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه صنف، قشر و گروه خاصی مورد نظر ستاد کتابخانه‌های عمومی برای ارائه خدمات نیست، افزود: هر نوع کتابی که با عقاید اسلامی، دینی و ملی در تعارض باشد در کتابخانه‌ها ارائه نمی‌شود.
سادات فاطمی با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم برای ورود کتاب‌های مطلوب به کتابخانه‌ها در سیستم خرید صورت می‌گیرد، یادآور شد: در کار گروه‌های 14گانه ستاد کتابخانه‌های عمومی که با حضور اساتید و متخصصان این رشته تشکیل می‌شود، نسبت به ارائه یا عدم ارائه و خرید کتاب‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌شود و کتاب‌هایی که مغایر با فرهنگ اسلامی، دینی و ملی باشد خریداری نمی‌شود.
وی بیان کرد: یکی از موضوعات قابل پیگیری ستاد کتابخانه‌های عمومی پیگیری نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی است که در این راستا به کتابخانه‌های عمومی کوچک در استان‌ها و پروژه‌های بزرگ ستاد نظارت می‌کند.
معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی‌از اتمام احداث هفت کتابخانه مرکزی در کشور خبر داد و گفت: کتابخانه مرکزی استان زنجان نیز در حال ساخت است که امیدواریم با حمایت‌های لازم به پایان برسد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول