اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سررسید فارس بررسی شد؛

وضعیت پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌های فارس به کتابخانه‌ها‌

خبرگزاری فارس: پرداخت نیم درصد عوارض شهرداری‌ها برای توسعه کتابخانه‌های عمومی از قوانینی است که برخی از شهرداری‌های استان فارس از پرداخت آن شانه خالی کرده و به نوعی به آن بی‌توجهی می‌کنند.

وضعیت پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌های فارس به کتابخانه‌ها‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آنچه را که در حقیقت باید به آن توجه داشت، پرداخت سهمیه نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی است که سبب ایجاد رونق و انگیزه‌های فراوان در امر کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود.
برخی از کارشناسان فعال فرهنگی در کتابخانه‌ها معتقدند که شهرداری‌ها باید در زمینه پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی همت کنند و همان طور که برای سایر فعالیت‌های عمران شهری تلاش می‌کنند به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داشته باشند.
همچنین کارشناسان بر این باورند که فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است و پرداخت نیم درصدی سهمیه کتابخانه‌ها، می‌تواند کمبودهای کتابخانه‌های عمومی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برطرف کند.
خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز نیز با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در گفت‌وگویی با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس به بررسی آخرین وضعیت پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌های این استان به کتابخانه‌های عمومی پرداخت.
صغری بابایی گفت: وضعیت پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها توسط شهرداران در استان فارس رضایت‌بخش نیست و جای بسی گلایه دارد.
بابایی اظهار داشت: تنها در سال گذشته باید بیش از 2 میلیارد تومان از محل سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌ها واریز می‌شد اما تنها ۳۳ میلیون تومان واریز شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: امسال نیز مجموع پرداختی‌ها تا هفت ماه نخست امسال ۲۰۹ میلیون تومان بوده است.
وی افزود: شهرداری شیراز باید در این مدت یک‌میلیارد تومان پرداخت می‌کرد اما در شش ماهه نخست امسال ۱۰۰ میلیون تومان پرداختی داشته است.
بابایی بیان داشت: محقق نشدن سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌های استان فارس به یک مشکل بزرگ در توسعه این کتابخانه‌ها در فارس تبدیل شده است که از استاندار درخواست مساعدت در این زمینه را داریم.
متولی کتابخانه‌های عمومی در فارس با قدردانی از برخی شهرداری‌های استان فارس به خاطر پرداخت به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهرداری‌های استان فارس به ویژه شهرداری شیراز این است در این زمینه نهاد کتابخانه‌ها را یاری داده و به امر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول