اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جلوه‌های معنوی و هنری صورت گرفت؛

برپایی نمایشگاه قرآن منسوب به امام حسین در کتابخانه آستان‌قدس

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار خطی و چاپ سنگی با موضوع امام حسین(ع) در کتابخانه آستان قدس رضوی دایر شد.

برپایی نمایشگاه قرآن منسوب به امام حسین در کتابخانه آستان‌قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، شکوه جلوه‌های معنوی و هنری قرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع) که درقرن اول هجری قمری به خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده در نمایشگاهی شامل  کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع  امام حسین(ع) و واقعه کربلا  از تاریخ 8 تا20 آذر ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شد.
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این ‌مطلب اظهار داشت: علاوه بر قرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع)که برروی پوست آهو کتابت شده و گل سرسبد این نمایشگاه می‌باشد، از میان آثار فراوان خطی و چاپ سنگی با موضوع امام حسین(ع) و ماه محرم موجود در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تعدادی آثار نفیس مانند منبع‌البکاء، شرح زیارت عاشورا، وقایع عاشورا، امام حسین(ع) و نبوی و ... انتخاب و در معرض نمایش عموم قرارگرفته است.
مهدی قیصری‌نیک خاطر نشان کرد: در میان ‌کتب چاپ سنگی این نمایشگاه نیز آثار نادر و ارزشمندی مانند الکیل‌المصائب، ریاض‌القدس و حدائق‌الانس، وسائل‌المحبین فی‌خصایص‌الحسین، مخزن‌البکاء، سفینه‌النجاه، ناسخ‌التواریخ، طوفان‌البکاء و ... وجود دارد که از نظر علمی وتاریخی دارای اهمیت فراوانی است.
وی از این نمایشگاه به عنوان پایگاهی بسیار ارزشمند برای محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم دینی و مذهبی خاصه امام حسین(ع) و واقعه کربلا نام برد و افزود: در کنار این آثار از مجموعه کتب چاپی با موضوع امام حسین(ع) و ماه محرم موجود در کتابخانه مرکزی گنجینه ارزشمندی انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است. نمایشگاه تاریخی و مذهبی همه روزه از تاریخ 8 تا20 آذر ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی پذیرای عموم محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم دینی و مذهبی خاصه امام حسین(ع) و واقعه کربلا است.    
انهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول