اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران:

آموزش برای مقابله با حوادث طبیعی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: آموزش نوین در مقابله با حوادث طبیعی در مدارس ضروری است.

آموزش برای مقابله با حوادث طبیعی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی خنجری ظهر امروز در مراسم  نواخته شدن زنگ زلزله که در مدرسه راهنمایی دخترانه اندیشه ناحیه یک ساری برگزارشد، با بیان اینکه سیزدهمین دوره است که آموزش و پرورش در طرح مانور زلزله با ستاد بحران همکاری دارد، اظهار کرد: برای ایمن‌سازی باید فرهنگ‌سازی کرد و سال‌ها این مانور با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود و تاثیر زیادی در آگاه‌سازی جامعه داشته است.
وی عنوان کرد: همه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در ایمن‌سازی مفید است ولی کافی نیست و ضرورت دارد دولتمردان بحث مقاوم‌سازی سازه‌ها را به طور جدی پیگیری کنند.
خنجری با اشاره به اینکه حدود 30 میلیون واحد مسکونی در استان وجود دارد و در بخش مقاوم‌سازی باید توجه شود، تصریح کرد: برای کاهش تلفات در زمان حوادث و بلایای طبیعی مقاوم‌سازی، رعایت اصول فنی سازهای ساختمانی و آموزش در ایمن‌سازی موثر است.
وی استفاده از تجربه گروه‌های دانش‌محور را در حل برخی از معضلات موثر دانست و گفت: برخی اقداماتی که انجام می‌شود برای ایمن‌سازی کافی نیست و چون اعتبار کافی برای ایمن‌سازی تمام مدارس وجود ندارد و زمانبر است، هشدار برای نجات از زلزله بخشی از آسیب‌های جانی را کاهش می‌دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه زمان وقوع زلزله در کاهش تلفات تاثیر مستقیمی دارد، عنوان کرد: براساس آمار و اطلاعاتی که موجود است، در زلزله‌های نیمه شب که همه در خواب هستند تلفات جانی، بیشتر از زمان بیداری است.
وی استفاده از فرصت و زمان طلایی برای در امان ماندن از زلزله را مهم ارزیابی ‌و اظهار کرد: آموزش باید برای کسانی انجام شود که در هنگام بیداری به اصطلاح خواب هستند چون از زلزله یقین حاصل نمی‌کنند در زمان وقوع حادثه  ایمن نیستند.
خنجری با تاکید بر اینکه آموزش مستمر موجب هوشیاری در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث آگاهی بخشی و هشدار از مواردی است که دنیا برای درامان ماندن از حوادث و بلایای طبیعی به آن اهتمام ورزیده است.
این مقام مسئول آموزش در مدارس را دارای دامنه وسیعی در جامعه دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در مدارس آموزش می‌بینند با انتقال این آموزش‌ها به خانه موجب می‌شوند تا جمعیت زیادی در مقابله با حوادث  وبلایای طبیعی در امان باشند.
وی در پایان بیان کرد: آموزش در سطح مدارس باید نهادینه شود و دانش‌آموزان از آموزش نوین در مقابل حوادث برخوردار شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول