اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ مانور زلزله در مدارس جهرم به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش جهرم از به صدا درآمدن زنگ مانور زلزله در مدارس این شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

زنگ مانور زلزله در مدارس جهرم به صدا درآمد
چنگیز آزادیخواه جهرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: با توجه به افزایش حوادث به شکل‌های مختلف، مقام معظم رهبری در سال 84 سیاست پیشگیری کلی کاهش خطرات و حوادث سوانح طبیعی را به هر سه قوه ابلاغ کردند که افزایش و گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با حوادث و سوانح طبیعی از جمله تاکیدات رهبری است.
وی از برگزاری مانور زلزله در مدارس جهرم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این مانور، آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن به منظور ایجاد آرامش روانی آن‌ها، نهادینه کردن آموزش‌های لازم برای به کارگیری تجهیزات در هنگام برخورد با خطرات بلایای طبیعی، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی همچنین کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم ابراز داشت: این مانور، تمرین عملی سازمان‌های تخصصی مسئول برای چگونگی مقابله و کاهش اثرات خطرات طبیعی است و طی آن چگونگی اعلام خطر، پناه‌گیری صحیح، تخلیه امن و خروج اضطراری، با حضور و شرکت دانش‌آموزان، شبیه‌سازی و عملیاتی می‌شود.
وی اجرای مانور زلزله و ایمنی مدارس را کاری بسیار بزرگ دانست و گفت: گروه هدف دانش‌آموزان هستند که باید آموزش‌ها را به خانواده‌ها منتقل کنند.
آزادیخواه خاطرنشان کرد: در واقع هر دانش‌آموز با ارائه این مطالب به خانواده خود می‌تواند به عنوان یک مجری طرح‌های آموزشی و ایمنی در سطح کشور باشد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول